Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamer i den lokale sprøjte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se at der er mange webdesignere, grafikere mm. her.

Reklamerer I i jeres nærområde - og hvilke medier bruger I

Reklamer i den lokale avis?

Flyers?

Telefonen?

Hvad er erfaringerne med de forskellige?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:27
Jeg ejer den førende lokale sprøjte, så dér reklamerer jeg naturligvis også.
Men de fleste af mine lokale kunder kommer via personlige referencer eller afledt af, at jeg laver annoncer for dem i mit blad.
Jeg ser egentlig ganske ofte lokale medier reklamere for sig selv i egne medier (for at udfylde tomme spaltemm). Jeg ved ikke, hvordan de vil forholde sig til at lade en konkurrent annoncere - du skal nok i hvert fald ikke regne med at forhandle dig til den vilde rabat.

Hvis du er nystartet, vil jeg gætte på at en referencemappe under armen og så en tur rundt på uopfordrede kundebesøg vil give den største effekt.

mvh Hans

Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:33
Jeg tror ikke på lokal aviser og telefon bøger lavet af papir.
Vi har de erfaringer, at det er spild af penge.

Vi har gode er erfaringer med SEO, Google Adwords og direkte salg.
Jeg tror hellere ikke på at du vil opnå nogle effekt med flyvers.

Læser dine kunder avisen, kan det være med til at skabe reklame for din virksomhed, men jeg tror ikke du kommer uden om også at tage en ringer til dem, eller kontakt på anden måde.

e-tasker.dk - Nordens største online forhandler af tasker

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 09:35

Læser dine kunder avisen, kan det være med til at skabe reklame for din virksomhed, men jeg tror ikke du kommer uden om også at tage en ringer til dem, eller kontakt på anden måde.

Jeg ser det også som en mulighed til at gøre opmærksom på at der er et nyt firma i byen, og så tage direkte kontakt til interessante kunder - Jeg har tidligere brugt annoncering i den lokale avis, og var ikke synderligt imponeret. Dengang benyttede jeg også mest små sort/hvide reklamer, som folk ikke ser...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09
Hej Per

Jeg har nogle generelle betragtninger, du kan overveje at anvende, når du skal vælge kommunikationskanal:

1. Målgruppen SKAL være til stede i mediet.

2. Målgruppen skal læse mediet med de briller der skal til, for at de ønsker, at se din type annonce. Det giver involvering - jo højere relevant involvering på læsning des bedre virkning af annoncen.

3. Din annonce skal kunne levere den effekt du ønsker.

Pkt. 1+2 angiver den/de platforme du kan anvende, og er ofte ret nem at identificere.

Pkt. 3 er for de flestes vedkommende det absolut vanskeligste ved markedsføring. Jeg oplever desværre ofte annoncører, der siger, at annoncen ikke har virket efter hensigten, og at det derfor ikke virker at annoncere.

Mediet får deraf ansvaret for den manglende effekt. Meget ofte har annoncøren selv et betydeligt ansvar for graden af succes. Respons eller mangel på samme forklares ud fra følgende kriterier under forudsætning af, at pkt. 1og 2 overholdes:

1. definition af succeskriterie

2. Annoncen bygges til at kunne levere det opstillede succeskriterier

Det lyder basalt, men det er de færreste, der ikke har erfaring med annoncering, der starter med at opnå maksimal succes. Det er her, det kan være en ide at kigge på alle de dygtige og erfarne rådgivere, der er på markedet. De er meget ofte pengene værd.

Fra Grenaa
Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 22:56
Kjers Kommunikation har en kæmpe fordel ved, at have et medie og på den måde skabe synlighed omkring sit firma.

Denne måde gør også, at man får kunder.

Ex. udgiver vi UddannelsesKataloget både som paper-version og som portal: www.uddannelseskataloget.dk

På denne måde for vi en del kunder inden for skoleverdnen.

Desuden udgiver vi en handelscenter magasin og får på denne måde skabt synlighed mht. vores virksomhed.

Så anbefalder dig, at du laver noget der er anderledes end bare annoncer.

Vi får også mange kunder igennem www.billigtryksag.dk hvor man gerne vil have billige tryksager og så får produceret grafik m.v. hos os.

Med venlig hilsen

Mikkel K.

Kommunikationsbureauet M4M & www.Billigtryksag.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)