Jeg har ikke noget kendskab til at bruge Firebug, men har fået at vide at det er helt umuligt at have en hjemmeside uden når først man har prøvet det..er der nogen der kan give mig en introduktion?
Simpelt. Du kan blandt andet bruge firebug til hurtigt at højreklikke på en hjemmeside og så gå ind og se koden, som bliver vist for browseren som den er lige nu - på det givne sted, på den givne side. Super brugbart. Derudover er der kendte tilføjelser så som pagespeed og firecookie til firebug, som gør livet som udvikler meget nemmere :-)
Takker for svaret. Men hvis jeg nu skal skifte en farve feks på min egen hjemmeside, er meningen så at jeg via firebug kan se hvor præcis den farve er og så finder jeg det i css inde i administration og ændrer det?
Firefox har også for nylig tilføjet muligheden "Inspicer element", der virker lige som Developer Tool - dog åbner det i samme vindue, hvilket efter min mening er væsentligt mere brugervenligt.
jeg bruger kun chrome developer tools, og finder det rigtig effektivt, brugt førhen firebug i firefox, men jeg foretrækker den indbyggede i chrome, du kan dog godt få firebug i chrome, men kun i en light udgave som er lidt skrabet :)