Jeg søger et sted hvor jeg kan få min egen e-mail adresse.
Indtil nu har jeg haft Web10.dk, men synes ikke det er særlig godt. Derfor ville jeg høre, om jeres erfaringer med diverse e-mail udbydere? Nogen som du/i kan anbefale?
Jeg går ud fra når du siger din "egen" e-mail adresse, at du mener "et-eller-andet@dit-domæne.dk" I så fald skal du have et domæne, herefter skal du vælge om du ønsker en almindelig gammeldags pop3/IMAP konto.
Dette kan ikke anbefales at bruge hvis du har mange enheder (f.eks pc, telefon, bærbar) som du synkronisere dine mails på. TIl dette vil en exchange email konto være klart at foretrække. Det vil også give dig mulighed for at dele dine kontakter og kalendere rundt på dine enheder.
Hvis du du ønsker nærmere information er du velkommen til at kontakte mig på tlf 40 47 31 11 eller mail@rtweb.dk. Jeg kan tilbyde dig begge løsninger til en yderst fordelagtig pris, men med rigtig god driftstabilitet til erhvervskunder og jeg skal selvfølgelig nok hjælpe dig med omsætning osv, hvis du har problemer.
Hvis det har interesse, har du også mulighed for en 30 dages demo.
Ehh, Rune. exchange servere kører nu bare på en variant af IMAP, mig bekendt ;-)
En standard IMAP konto sørger også fint for at holde postkasse synkroniseret. Det er kun pop3 der primært lider af at mail slettes fra serveren (medmindre der gemmes en kopi) når de hentes.
Ehh, Rune. exchange servere kører nu bare på en variant af IMAP, mig bekendt ;-)
Det er korrekt, den del i exchange der er forskel er som jeg siger, at du har mulighed for at synkronisere kontakter og kalendere aftaler mellem dine enheder også.
Dette vil en normal IMAP konto ikke kunne tilbyde dig.
Oscar Eg Gensmann:
En standard IMAP konto sørger også fint for at holde postkasse synkroniseret. Det er kun pop3 der primært lider af at mail slettes fra serveren (medmindre der gemmes en kopi) når de hentes.
Korrekt, IMAP holder den synkroniseret. POP3 synkronisere ikke, den henter blot nye ulæste mails ned fra serveren og ja, sletter dem hvis mail programmet er indstillet til dette.
I så fald skal du have et domæne, herefter skal du vælge om du ønsker en almindelig gammeldags pop3/IMAP konto.
Dette kan ikke anbefales at bruge hvis du har mange enheder (f.eks pc, telefon, bærbar) som du synkronisere dine mails på. TIl dette vil en exchange email konto være klart at foretrække. Det vil også give dig mulighed for at dele dine kontakter og kalendere rundt på dine enheder.
Der er absolut ingen argument for at Exchange MAPI er bedre til e-mail end IMAP hvis man har mange enheder, det er da den værste gang vås jeg længe har hørt. Naturligvis vil du gerne have kunder i din forretning, men lad nu være med vildlede folk for at få det.
Med hensyn til kontakter og kalendere, så er der flere muligheder. Exchange er på ingen som helst måde ene om denne funktionalitet længere. Apple har lavet iCloud. Google har lavet Google Apps. Begge dele kan sørge for synkronisering af både kontaktpersoner, kalendere, noter og e-mails.
Google Apps er en udemærket platform hvor du får IMAP adgang til din post. Jeg kender dog ikke til Googles forpligtelser overfor dig som kunde i forbindelse med datatab - så hvis ikke Google Apps er løsningen, så ville jeg kigge efter et webhotel med tilhørende IMAP konto - men sørg for at have styr på udbyderens forpligtelser overfor dig ifbm. datatab og deres backuppolitik.
er absolut ingen argument for at Exchange MAPI er bedre til e-mail end IMAP hvis man har mange enheder, det er da den værste gang vås jeg længe har hørt. Naturligvis vil du gerne have kunder i din forretning, men lad nu være med vildlede folk for at få det.
Prøv nu og slap lidt af...
Jeg har jo netop lige skrevet i det andet indlæg at en IMAP er lige så god til at synkronisere mails som Exchange og at forskellen ligger at med exchange vil du også have mulighed for at synkronisere kontakter og kalender aftaler. Jeg er altså kun et menneske lige som alle andre og ja jeg fik ikke formuleret at IMAP også kan synkronisere flere enheder. Det jeg ville sige var at forskellen på IMAP og Exchange er at du også kan synkronisere kontakter og kalender.
Derudover har jeg allerede sendt en mail med mere uddybende information til personen inden i overhovedet begyndte at skrive herinde.
Frands:
Google Apps er en udemærket platform hvor du får IMAP adgang til din post. Jeg kender dog ikke til Googles forpligtelser overfor dig som kunde i forbindelse med datatab - så hvis ikke Google Apps er løsningen, så ville jeg kigge efter et webhotel med tilhørende IMAP konto - men sørg for at have styr på udbyderens forpligtelser overfor dig ifbm. datatab og deres backuppolitik.
Ja jeg ved udemærket godt at google og apple tilbyder gratis alternativer, men nu sælger jeg altså ikke google eller apple produkter. Det klarer de selv.