Jeg ville HELT KLART anbefale dig at lave den selv.
Tak for et godt råd og erfaring! Jeg giver det lige lidt tid til at søge og teste de forskellige muligheder og så prøver jeg selv at kaste mig ud i noget.
Det er altid spændende at hører om andres tanker og erfaringer.
Det kan være du får mulighed for at give feedback på min side om noget tid ;-)
Jeg har ikke travlt og tror også jeg vil prøve at kaste mig ud i presta eller en af alle de andre.
Kom gerne med råd hvis du selv er løbet ind i noget?
min erfaring siger mig at det er nemmest at komme igang med et 'off the shelf system' til din første webshop, som iøvrigt er fantastiske platforme at begynde at sælge fra da alt stort set er bygget ind i det - de erfaringer du får med antal salg, markedsføring, antal besøgende, SEO, regnskab, fakturaer, forsendelser kan så bruges hvis du bliver mere seriøs efter du har prøvet det.
Hvis du beslutter dig for at arbejde videre og prøve en 'eget design' webshop kan du lave et design eller hyre en designer der kan lave en flot og praktisk webshop efter dine krav. herefter får du så fat i en der kan bygge kode,cms og design sammen til din egen unikke webshop der er tilpasset til din målgruppe og dine produkter og behov ;)
Jeg har ikke travlt og tror også jeg vil prøve at kaste mig ud i presta eller en af alle de andre.
Kom gerne med råd hvis du selv er løbet ind i noget?
Det bliver nok ikke det mest populære indlæg, men så tager jeg det med ;)
Tendens til "gør-det-selv" arbejde indenfor webshops er stigende. Det minder mig lidt om for 15 år siden, da alle fik fat i Corel Draw og pludseligt var designere. At man kan håndtere et stykke software skaber ikke noget salg. Der er en masse faktorer der spiller ind, når man vil skabe salg online:
Markedsføring og visuel identitet: Hvordan rammer du din målgruppe og hvilke grafiske virkemidler påvirker dem bedst. SEO: PrestaShop sørger ikke for søgemaskineoptimering, det må du klare selv. Konverteringsrate: Hvordan sørger du for call-to-action i din shop, så dine besøgende køber hos dig. Analytics: Kan du læse dine tal i analytics, ved du hvordan du forbedrer dit site, hvis dine tal ikke ser ud som de skal.
Og en ikke så lille detalje - har du overhovedet forstand på CSS, java, html m.v. - for ellers bliver det en lang tung vej.
Jeg overtager et par gange om måneden kuldsejlede Prestashop-projekter, det giver rigeligt arbejde - flere har brugt måneder på noget, der ikke skaber resultater.
Man skal tænke sig godt om, inden man kaster sig ud i den slags projekter.
Først og fremmest - hvad "trigger" dig ved en webshop?
Fordelen ved at lave/lære tingene selv er, at du kender systemet fra bunden. Eventuelt kan få hjælp til opsætningen, men det er vigtigt, at du har kendskab til systemet, når du skal arbejde med det til dagligt.
Min erfaring er, at det som hovedregel ikke kan betale sig at lære ting, som man kun skal bruge en enkelt gang.
Betaler man sig fra at komme igang, så findes der adskillige udbydere, der gerne vil sælge deres løsninger. Derfor skal man alligevel have en basal forståelse for systemerne.
Jeg kan anbefale Brian Brandts "webshop hvordan", som giver et godt indblik i webshop-verdenen. Herefter har du et meget bedre grundlag for, at vurdere, hvilken løsning som er passende til dit behov.
Tendens til "gør-det-selv" arbejde indenfor webshops er stigende. Det minder mig lidt om for 15 år siden, da alle fik fat i Corel Draw og pludseligt var designere. At man kan håndtere et stykke software skaber ikke noget salg. Der er en masse faktorer der spiller ind, når man vil skabe salg online:
Hej Thomas,
Det der tiltaler mig ved "gør-det-selv hjemmesiden" er for det første hele gør det selv delen. Det kunne jo være fedt hvis jeg rent faktisk kan stable noget op, som kan give resultat. ...og så kan jeg senere som andre også har skevet henvende mig til en af jer der har mulighed for at lave noget helt unikt til et udvidet projekt senere.
Med hensyn til SEO osv så burde det være muligt for mig selv at gøre en stor del, hvis blot jeg sætter mig ind i tingene. (har selvfølgelig læst en del allerede)
Men tak for dit indlæg, jeg vil da helt bestemt overveje det grundigt før jeg kaster mig ud i noget der ikke kan leve op til mit behov i sidste ende.