Jeg har nu fået brev fra SKAT om at jeg skal indsende følgende: » Opgørelse over indtægter og udgifter Materialet bedes omfatte perioden 1. januar 2005 til til 31. december 2006. Formålet med dette er at få klarlagt om virksomhedens registreringsforhold er korrekt, og disse er korrekt bogført. Jeg er ikke momsregistreret, og har tjent ca. 10.000 - 20.000 kr. Mine spørgsmål er: 1. Jeg vil udskrive mine kontoudtog fra min netbank. Men hvis jeg ikke udskriver alle mine kontoudtog for alle mine konti, får SKAT så alle mine kontoudtog igennem min bank i stedet for..? 2. Der er nogle indbetalinger på min bankkonto jeg ikke kan redegøre for, fordi jeg enten ikke har fået noget bilag, eller bilaget er blevet slettet på min PC pga virus angreb. Hvad kan jeg gøre i denne situation, hvor jeg ikke har mulighed for at fremskaffe bilaget..? Hvor af nogle er fra udenlandske firmaer. 3. Har I kendskab til om SKAT kontakter hver enkelt affiliate-program for at få oplyst hvad jeg har tjent hos dem..? 4. Kan jeg desuden trække mit ADSL-abonement fra som en udgift..? Håber der er nogen som kan svare på ovenstående spørgsmål. På forhånd tak. |
Indberetning af affiliate-indtægter til SKAT
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
Hej! Du er nok nødt til at udskrive alle dine bankkonti. Prøv at dokumentere så meget du nu kan. Det tror jeg næppe SKAT gør, måske stikprøvevis. Ja...du kan trække den del fra du bruger i forbindelse med indtægten. Brug en forholdmæssig beregning. /Peter |
Hej Peter Tak for dine svar. Jeg har lige et par suplerende spørgsmål: Hvad mener du med at jeg skal lave en forholdmæssig beregning..? Jeg har lavet et excel-ark for indtægter, hvor jeg taster alle indtægter ind udfra kontoudskriften med kredit-nota nr. osv. Ligeledes vil jeg lave et excel-ark over udgifter. Jeg har haft abonnement på et computer blad i 2-3 måneder, i forbindelse med bladet havde en hjemmeside-guide. Kan jeg trække det fra som en udgift..? Jeg har taletids kort til min mobil. Jeg har "tanket" op flere gange, men har brugt ca. 100 kr. på at tale med affiliate-firmaerne. Jeg har kvittering fra nettet på at jeg har "tanket" taletid for 100 kr. Kan jeg trække det fra, eller vil SKAT bare sige at det var til privat forbrug..? SKAT skrev at jeg bedes indsende materialet inden 15 dage. Er det 15 arbejdsdage, dvs. 3 uger..? På forhånd tak. |
Det vil være fornuftigt at lave en oversigt i excel. Din adsl forbindelse kan du trække forholdsmæssigt fra. Hvis du fx. bruger 25% af forbindelsen til virksomheden kan du trække 25 % fra. Evt. kan du trække alle dine telefon(både fastnet og mobil)+internet omkostninger over 3.000 kr fra. Du skal sende alle kontoudtogene til SKAT, de ved hvilke konti du har... |
Er det sådan et normalt "torskegilde" foregår? Eller er du en af de 27.000 tilfældigt udvalgte virksomheder der er udtaget til kontrol? |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)