Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. salg på dankortsalg & salgsporto

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at åbne en shop der primært skal sælge kondomer. Jeg er imidlertid ikke helt sikker på hvordan jeg skal bogføre et salgsbillag. Her er et salgseksempel:

Salg protex kondom: 100,-

Porto (brev): 10,-

Moms: ,-

Dankortgebyr: 1,45,-

Hvordan skal jeg bogføre dette?

Porto er jo en "indtægt" selvom man har lagt ud for frimærket..?

Jeg ved at dankort betalingerne er nogle dage om at ryge ind på ens konto, hvordan bærer man sig ad med at bogføre det korrekt ?

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:48

Der er ikke moms på Porto. De 100 kr er det ex eller incl moms? For så vil regningen lyde på 125 kr + Porto + gebyr. Konterings mæssigt vil der jo gå 136.45 ind på kontoen som salg. Hvoraf de 25 kr er salgs moms.

Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:15

tak for dit svar :)

Hvordan skal der modposteres ? Tænker mest med porto og dankortgebyret.

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:56

Dk gebyr skal under gebyr. Det andet er under fragt uden moms

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 07:44

Nå - jamen lad mig starte med at byde dig velkommen i branchen. Jeg har solgt kondomer online siden 2001. 

Anyway - jeg er ikke noget bogføringsorakel, men fragt er som udgangspunkt fritaget for moms. Dvs. hvis du opkræver 19,- i fragt og reelt kun betaler de 9,-. Så er der ikke moms på de 9,- der reelt er fragten, men du bliver momset af de sidste 10,- da det jo er en slags indkomst. Er 99% sikker på at det er sådan.

Men når det så er sagt, så vil jeg anbefale dig at se denne video (Thorborg har ret) og se pkt. 1 på denne liste. Ingen grund til at du kaster dig ud i samme fejltagelser, som jeg har gjort.

Held og lykke med din business

Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)