Hej med jer :) Jeg vil så brændende gerne være selvstændig, og har derfor taget en sælger uddannelse og går igang med finansøkonom uddannelsen nu her d. 24 august. Dette gør mig i stand til at sælge et produkt, give mine kunder, samt kommende kunder, en rigtig god service, derudover kan jeg selv lave mine regnskaber. Jeg er pt på SU og vil derfor meget gerne have noget der suplerer min SU op, og som også bagefter kan være en givende forretning. For lige at forklarer hvad der ligger til grund for min ide, som jeg vil forklarer om lidt, så fik jeg stor inspiration af en kammerat som jeg tog min uddannelse med. Han startede, da han var 16-17 år, en hi-fi onlineshop, hvor han til at starte med kun solgte kabler til anlæg osv. De penge han tjente her, brugte han på at udvide markedet, således at han idag har forhandling af højtalerer, forstærkerer, bilaudio osv. Da jeg ikke har særlig mange penge, og derfor ikke har råd til at begynde at bestille det helt store lager hjem, eller starte en fysisk butik tænkte jeg: Det jeg godt kunne tænke mig er, at finde en måde hvor jeg kan sælge forskellige produkter online, evt for et allerede eksisterende firma som kunne bruge en ekstra kanal, eller ved at få kontakt med et børnetøjs firma, eller legetøjsfirma, som vil indgå et samarbejde som betyder at jeg ikke har noget lager liggende til at starte med, og derfor sælger direkte fra deres lager, eller køber fra deres når mine kunder har afgivet bestilling og betalingen er modtaget. Til at starte med er jeg åben overfor alle mærker, bare de er af god kvalitet. Jeg håber at i forstår hvad jeg søger, og at der findes nogle derude med nogle gode ideer :) |
Kasper E. Mikkelsen:Hej med jer :)
Ja jeg har skrevet herinde nogle gange før om nogle ideer jeg har haft. Og de fortsætter med at komme, så mon ikke der kommer bid en dag.Jeg vil så brændende gerne være selvstændig, og har derfor taget en sælger uddannelse og går igang med finansøkonom uddannelsen nu her d. 24 august. Dette gør mig i stand til at sælge et produkt, give mine kunder, samt kommende kunder, en rigtig god service, derudover kan jeg selv lave mine regnskaber.
Jeg er pt på SU og vil derfor meget gerne have noget der suplerer min SU op, og som også bagefter kan være en givende forretning.
For lige at forklarer hvad der ligger til grund for min ide, som jeg vil forklarer om lidt, så fik jeg stor inspiration af en kammerat som jeg tog min uddannelse med. Han startede, da han var 16-17 år, en hi-fi onlineshop, hvor han til at starte med kun solgte kabler til anlæg osv. De penge han tjente her, brugte han på at udvide markedet, således at han idag har forhandling af højtalerer, forstærkerer, bilaudio osv.
Da jeg ikke har særlig mange penge, og derfor ikke har råd til at begynde at bestille det helt store lager hjem, eller starte en fysisk butik tænkte jeg:
"Kan jeg gøre noget alla det samme, bare med børnetøj/legetøj?" Jo der findes tøjbutikker i den by jeg bor i, men tager man fx vintertøj og vil have en flyverdragt i str. 122, så er der typisk kun en af disse på lager. Og det er der mange kunder der er trætte af, og som derfor søger efter andre butikker. Dette ved jeg fordi jeg har lavet en rundspørge om det.Det jeg godt kunne tænke mig er, at finde en måde hvor jeg kan sælge forskellige produkter online, evt for et allerede eksisterende firma som kunne bruge en ekstra kanal, eller ved at få kontakt med et børnetøjs firma, eller legetøjsfirma, som vil indgå et samarbejde som betyder at jeg ikke har noget lager liggende til at starte med, og derfor sælger direkte fra deres lager, eller køber fra deres når mine kunder har afgivet bestilling og betalingen er modtaget.
Til at starte med er jeg åben overfor alle mærker, bare de er af god kvalitet.
Jeg håber at i forstår hvad jeg søger, og at der findes nogle derude med nogle gode ideer :)
Det vil altså sige du vil prøve dropshipping ikke sandt? - Det er en nem måde at komme i gang med, og bliver typisk brugt af unge og folk med lav kapital. Synes personligt det lyder som en god idé, men konkurrencer er ben hård. Ja, du har faktisk fundet det produkt der er mest konkurrence på, nemlig børnetøj. - Jeg tror som ny webshop (eller hvad du har tænkt) hurtigt forsvinder i mængden. Du skal i hvert fald tilbyde bedre kvalitet til lavere priser ned dine konkurrencer, hvilket bliver lidt svært.
- Men held og lykke med, da var lige lidt jeg havde og sige. Og det var ikke en heltydning til at du skulle droppe det, men i stedet prøve at få lavet en arbejdsplan og tjekke konkurrenter ud. Skriv endelig hvis du skal have lidt hjælp.
Mvh Simon Andersen