Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - ansat?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er gået ind i processen om at starte en virksomhed, men tænker over hviklen slags det skal være. Jeg er under 18, og tænker derfor på en enkeltmandsvirksomhed. I og med det er en ''enkeltmandsvirksomhed'', er det så ikke muligt at have ansatte? Herunder tænker jeg en god kammerat som jeg gerne vil starte noget op sammen med - men han skal selvfølgelig også have noget ud af det, og jeg ved ikke helt hvordan reglerne er med det.

- kan jeg have ''ansat'', og udbetale løn selvom det er en enkeltmandsvirksomhed - er det lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ja. Du skal lige på virk.dk arbejdsgiver registrere dig. Du kan læse lidt om enkeltmandsvirksomhede på startvækst hjemmeside - Og da jeg nu alligevel lretter - så er det da helt korrekt at du skal ha special tilladelse til at starte CVR når du er under 18 - eller lige vente

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det kan du,

det er der intet ulovligt i

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for det gode svar - @Cookie.

Hvis der er nogle der gerne vil hjælpe mig igennem processen, så må i meget gerne sige til. Jeg har styr på langt de fleste regler, og jeg har ideerne - det eneste jeg mangler er blot en der kan ''rådgive'' mig igennem proccesen i at ''starte en enkeltmandsvirksomhed''.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det Cookie skriver er rigtigt, men da du er umyndig, skal du have en dispensation, for at starte firmaet.

Værgemåls lovens §43:
§ 43. Værgen for en umyndig, der er fyldt 15 år, kan med statsamtets godkendelse tillade, at denne på egen hånd udøver næring eller anden virksomhed.
Stk. 2. En umyndig, der har tilladelse til at udøve næring eller virksomhed, kan på egen hånd indgå de retshandler, som falder inden for virksomhedens område.
Stk. 3. Værgen kan med statsamtets godkendelse tilbagekalde tilladelsen. Tilbagekaldelsen får kun virkning for tredjemand, hvis denne kendte eller burde kende den.

Uden den dispensation, kan du ikke starte et enkeltmandsfirma. Med dispensationen, kan du efter stk. 2, ansætte og aflønne medarbejdere.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Lorberg:
Det Cookie skriver er rigtigt, men da du er umyndig, skal du have en dispensation, for at starte firmaet.

Tak for det, det var dejligt lige at få det banket ekstra på plads. Jeg var udemærket klar over det, heldigvis kom det ikke som et chok for mig.

- Hvis der er nogle der vil være min ''støtte''/''rådgiver'' igennem processen, må de meget gerne sende mig en privat besked.

Mvh,
Casper Jensen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:
Cookie du ved godt du lige gav Amino en ordenlig omgang Dublicate Content.. Slet lige dit indlæg tak.

Næh det aner jeg ikke. Jeg skal gå så vidt som at erkende, at jeg ikke engang ANER hvad dublicate content er. Jeg citerede blot fra http://www.startvaekst.dk/virksomhedsformer/ som jeg ikke anede gav et eller andet problem??

Må vi heller ikke tage citatet fra ex skat og sætte ind?

Du må forklare hvis jeg skal ha chance for at forstå det til fremover - og jeg har slettet citatet, som så ikke gør svaret så let at forstå, men det er en anden sag. Hvad er det der får dig til at tro at jeg godt ved jeg gav amino en ordentlig gang dublicate content egentlig - Du må vide noget om man jeg ikke selv vedBig Smile Jeg anede det ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

tror jeg har kunnet læse mig lidt til det. Er det noget med, at i og med jeg citerer en del fra enten skat og eller væksthuset/startvækst - så vil søgninger nu kunne finde den tekst på to forskellige sider - og det ønsker google ikke? Har jeg forstået lidt derStick out tongue

Hvad så? Det er der skam mange der gør herinde - jeg tog måske bare for mange linjer med? Hvis det er tilfældet, hvad er så kriteriet? -

Må vi slet ikke tage noget fra ex skat eller anden officiel hjemmeside og sætte ind som svar - eller er en  - eller måske 3 linier OK - eller kun link (som ofte for en ung spørger er vanskeligt at finde rundt i da der kan være meget lange sider)

Kan der siges lidt om hvor grænserne går, for jeg har ikke interesse i at skabe problemer, men løsninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

Cookie du ved godt du lige gav Amino en ordenlig omgang Dublicate Content.. Slet lige dit indlæg tak.

Hej Emil

Når du nu skriver sådan og der efterfølgende spørges indtil din udmelding, så kunne du måske også besvære dig lidt med et svar?

Iøvrigt er jeg ikke enig med dig, så derfor kunne det også være i andres interesse at høre/læse din besvarelse...

Tonny

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)