Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ændring af sprog i WooCommerce webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Dec 11
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har for få dage siden lanceret min nye webshop www.motioncam.dk. Jeg er slet ikke færdig med den endnu, og et af de problemer jeg er stødt på er, at alle webshoppens funktioner står på engelsk (som eksempelvis "Proceed to checkout" og "View cart"). Er der nogen, der har forstand på, hvordan jeg kan ændre dette til dansk?

På forhånd tak! :-)

Med venlig hilsen

Jon Sigvert

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du vil betale et mindre belob for det vil jeg da gern oversatte det for dig

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jon,

Det er mig, der oprindeligt har oversat den danske version af WooCommerce. Jeg har dog haft meget travlt det sidste stykke tid, så jeg har ikke haft tid til at holde sprogfilerne opdaterede. Det er dog planen, at der snarest kommer en revideret udgave med en fuldstændig oversættelse.

Der kan være flere årsager til, at dine funktioner står på engelsk.

Først og fremmest skal du sikre dig, at din WordPress-installation er sat til at være dansk.

Åbn filen "wp-config.php" og find linjen "define ('WPLANG', 'da_DK');" (Her er det vigtigt, at den er defineret som da_DK, da dette vil aktivere de danske sprogfiler).

Hvis sproget ikke er defineret til dansk inden installationen/aktiveringen af WooCommerce, skal alle sider og indlæg redigeres og oversættes manuelt efterfølgende. Her kan det, alt efter hvor meget du har ændret på siden, være lettere at slette installationen og starte forfra.

Hvis det stadig er et problem med engelske tekster, kan årsagen findes to forskellige steder - i sprogfilerne til WooCommerce ELLER i sprofilerne til dit tema.

Sprogfilerne til WooCommerce findes i mappen  "wp-content/plugins/woocommerce/languages" Hvor det er filen "woocommerce-da_DK.po", du skal redigere. Du kan redigere denne fil med programmet PoEdit, som kan hentes på følgende adresse: http://www.poedit.net/

Sprogfilerne til dit tema vil ligge i din tema-mappe, og igen er det programmet PoEdit, som skal anvendes til redigering.

Det skulle gerne kunne afhjælpe problemet.

Venlig hilsen

Frederik Svarre

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gjorde det at jeg bare slettede mit gamle wordpress eller hvad man siger og installerede det nye danske.. altså før var hele min admin del også engelsk og min shop var også engelsk, men så downloadede jeg den danske version og min admin del og webshop blev dansk :)

Ung iværksætter med store drømme

Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Frederik Svarre. 

Så du er WP mega ekspert? 

Har du en hjemmeside og/eller lidt kontaktinfo, som jeg kan skrive i kartoteket for det kan meget vel blive dig jeg skal hyre næste gang der skal sættes webshop op? 

pft

Arbejder for Nonbye A/S med markedsføring af facadeskilte

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Marc C

Den problematik du beskriver, er netop hvad jeg var inde på tidligere. Man skal have en fungerende dansk version af WordPress, inden man installerer/aktiverer WooCommerce.

@ parship

Jeg har i hvert fald arbejdet en hel del med WordPress og WooCommerce. Du skal være velkommen til at kontakte mig.

Du kan kontakte mig på fsvarre@gmail.com.

Venlig hilsen

Frederik Svarre

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Wordpress kan du installere følgende plugin: CodeStyling Localization.

Den giver dig mulighed for at rette engelsk til dansk. Du kan selv bestemme, hvad du vil omdøbe knapper, punkter osv. til.

Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Fra  Vaxol Øredråber Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Svarre:
Jeg har i hvert fald arbejdet en hel del med WordPress og WooCommerce. Du skal være velkommen til at kontakte mig.

Awesomeness! Tak Wink

Arbejder for Nonbye A/S med markedsføring af facadeskilte

Fra Odense
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Svarre:
Det skulle gerne kunne afhjælpe problemet.

Her hos mig er alt okay på dansk undtaget "CART" øverst i højre hjørne. Det er da mystisk :-)

Bruger Merchent tema fra Woo dem selv så det burde vel spille max sammen?

Ps: og 1000 tak for arbejdet med oversættelse!  

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fredrik.

kan du fortælle hvordan jeg ændrer "kr." til "DKK"? (i woocommerce) NETS er åbenbart lidt firkantede omkring dette..

På forhånd tak.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)