Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg hacket? Hvem fanden betaler part 2.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skrev forleden tråden "Hvem fanden betaler min adwords?" jeg fandt desværre aldrig en løsning, men jeg har nu opdaget følgende:

Den samme annoncør vises to gange i samme blok, men med to forskellige URLS som "websteds visning" - Er det ikke korrekt at denne KUN kan være target URL'en?



Jeg har streget begge URL's men de er forskellige, og den ene er til MIN SIDE (!) som intet har med den side der kommer frem at gøre hvis man klikker ind på annoncen. Ligeledes har den anden visnings URL intet med det der kommer ved klik at gøre.

Det jeg tænker er følgende: Jeg + andre har fået lagt noget lort ind på vores websteder, som gør at alle der kommer fra adsense (Indholdsnetværket) automatisk sendes videre til en anden adresse. Derefter har annoncøren lavet annoncer med vores URL's (Som ved klik fra indholdsnetværket jo automatisk smides over til deres egen side) - Hvad skulle de få ud af det? Jo en pænere og en .dk adresse, deres egen ligner noget der er scam, det samme gør deres website.

I så fald så bekræfter det jo det underlige i min analytics, med at jeg får besøgende fra indholdsnetværket? Jeg har tjekket det dybere og kan se at 9 ud af 10 der kommer fra indholdsnetværket har en besøgstid på 0 sekunder, og en afvisningsprocent på 100% (Hvilket jo bekræfter at der kan være opsat noget snavs med at lave direkte-henvisninger?)

Nå jeg har tjekket min .htacces fil, den er helt normal. Jeg har tjekket HTML koderne, og kan heller ikke finde noget mistænktsomt der (Har sammenlignet med et andet WP sted)

Jeg køre i wordpress' nyeste opdatering, det andet site der er udsat for samme "problem" køre på et helt andet CMS system.

Er der nogen der overhovede har prøvet/set noget lignende? Eller har en idé om hvordan det bliver stoppet?

Det skader min sides brand at folk ser mit websteds adresse, klikker og ryger til noget scam-lignende side.
Derudover så falder min gennemsnits besøgstid, og min afvisnings% stiger, hvilket jo ikke er så godt.

Edit: Formatteringen gik da helt galt første gang.

Fra Vejle
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Fra  InetSecurity ApS Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mark

Jeg vil anbefale dig og bestille en gratis sikkerhedstest fra os www.inetsecurity.dk så kan vi hurtig se om der er huller / uregelmæssighedder i din installation.

 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

En opdatering herfra:

Jeg troede man kun kunne bruge target URL som visnings URL, da jeg havde læst det. Men det viser sig at det ikke er tilfældet, man kan bruge den visnings URL man vil.

Jeg klagede til AdWords over misbrug af mit brand i annoncer for andres produkter, og samtidigt gik jeg ind og blokeret for at adsense kunne vise annoncer på mit site med visnings url samme som mit domæne.

Jeg bliver ikke længere vist i adsense på mit eget site, som problemet her i tråden var. Samtidigt så får jeg ikke flere kliks fra adwords (Som jeg skrev i en tidligere tråd, fik jeg klik fra adwords, på trods af at jeg ikke havde oprettet kampagner til sitet)

Med andre ord så kan jeg kun forestille mig, at det er firmaet der har misbrugt mit brand, som også har sendt besøgende ind til mig. Formentligt for at få mange/billige kliks på deres annoncer (Rigtig mange af mine besøgende klikkede ind på adsense reklamerne for deres firma, fordi de annonceret med min URL, så mine besøgende troede at det var et indlæg på min side)

Jeg vil gerne sige tak, til dem som har hjulpet mig uden for tråden her. Kim Vinberg er én af dem, kan ikke huske den anden jeg skrev med i chatten. Og jer andre der gav jeres syn med, tak. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)