Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikrer vi os, at kunderne klikker på vores link i email?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi har en markedsplads for rundrejser. Når vi får en forespørgsel på en rejse bliver denne forespørgsel sendt til forskellige rejsebureuaer, som så logger ind i vores system og opretter rejsen. Når rejsen er oprettet, så går en email til kunden, som fortæller, at der er et nyt tilbud. Kunden skulle tidligere logge ind på vores site, men skal nu bare klikke på et link og så ryger personen til deres "inbox" og har et overblik over deres tilbud.

Kunderne klikker sig bare ikke ind og læser deres tilbud. Hvilket er et kæmpe problem, for dermed tjener hverken vores partnere eller vi penge.

Vi har forskellige muligheder: 

  1. Vi kan arbejde på at eliminere antallet af e-mails der ender i en spambox
  2. Vi kan lave cron job – samle tilbud sammen og først sende en mail, når der er 3 tilbud klar til kunden
  3. Vi kan konvertere tilbuddene til PDF og sende dem til kunden, så kunden ikke behøver at klikke på et link

Hvad vil vi få den største succes med?

Mvh Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste tror jeg er at i ikke havner i spamboks, så det er nok en god ide at teste det igennem ved at oprette en gmail og en hotmailkonto hvor i sender tilbud til inden de sendes ud endeligt, så kan i fange det hvis det bliver flaget som spam og rette til så det ikke gør.

Tror umiddelbart det er bedst at sende dem en mail med alle tilbud, så de ikke føler de bliver spammet med mail og det vil også minimere den mailmængde som sendes ud, hvilket giver lavere risiko for at havne i spamfiler.

Se til at jeres server som sender mail ud har en reverse dns record, en mx og en spf record så går i ihvertfal fri fra de tests og så vil mailen score lavere som spam.

Tror ikke det er en god ide med en vedhæftet pdf, men et link til den er måske en ide.

Måske der er andre som har flere erfaringer ;-) 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bliver jeres e-mails åbnet?
Ellers har I muligvis et problem med, at emnelinjen ikke er præcis nok.
Sørg for, at det er let for kunden at identificere jeres mail som noget, han selv har bedt om - og ikke blot et ligegyldigt nyhedsbrev.
I kan teste overskrifter som

Din rejse til Pingonesien (eller hvor kunden nu har ønsket sig at komme hen)
8 dage i Pingonesien for 12 kr.
Bo Boesens tur til Pingonesien (hvis kunden heder Bo Boesen)
Skal du til Pingonesien?
Svar på din rejseforespørgsel fra i går.

Når mailen åbner, skal den ikke være fyldt med alt muligt pladder.

Den skal være kort og præcis, og linket skal komme meget tidligt i mailen.
I skriver f.eks:

Kære Bo Bosen

I går bad du om tilbud på en rejse til Pingonesien.
Vi har nu fundet et rigtig godt tilbud til dig.

KLIK HER FOR AT SE DIT TILBUD

Venlig hilsen

osv.

- og først her har I plads til farvestrålende reklamer.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres super gode svar! Vi har lavet følgende, som vi vil implementere - hvis vi er helt forkerte på den, så må I sige til. Vores site er på engelsk, så nedenstående er også på engelsk :)

E-mail to customers

New e-mail flow:

  1. Eliminate the first e-mail to the customer. We already have the “thank you page”.
  2. First e-mail is being send right after the first offer has been created.
  3. After 24 hours – send new e-mail with offers (if one or more offers are ready).
  4. If the customer didn’t click the link within 24 hours a reminder e-mail has to be sent.

E-mail settings:

  1. We need to trace if the customer opens the e-mails.
  2. Make sure the e-mail server has reverse dns, mx and spf record.

E-mails texts:

First e-mail is being send right after the first offer has been created.

From: subject@xxx.com

Subject: Answer to your tour request

Body:

Dear Sir/Madam,

You have requested a tour to XXX. Our travel partner(s) have now created one or more tour offers.

Click here to see more details

Yours sincerely,

XXX

(Our logo – tagline)

After 24 hours – send new e-mail with offers (if one or more offers are ready).

From: subject@xxx.com

Subject: Answer to your tour request

Body:

Dear Sir/Madam,

You have requested a tour to XXX. Our travel partners have created more tour offers.

Click here to see more details

Yours sincerely,

XXX

(Our logo – tagline)

 

If the customer didn’t click the link within 24 hours a reminder e-mail has to be sent.

From: subject@xxx.com

Subject: Reminder – you have tour offers pending

Body:

Dear Sir/Madam,

You have requested a tour to XXX. Our travel partners have created tour offers that are waiting for you.

Click here to see more details

Yours sincerely,

XXX

(Our logo – Tagline)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)