Hej.. |
Der kan ikke svares klart. Man kan jo nok regne med en vis risiko for at skat vil forkaste afskrivninger på fotoudstyr og evt computer til 30.000 kr, hvis ikke det fører til noget med lidt overskud. De vil så kunne mene du er registreret for at trække momsen fra og tage afskrivning på rent hobby udstyr
Det er ikke forbudt at ha underskud år 1 f.eks (og som heller ikke at blive ved med at ha det og så lukke) men skat kan vurdere det som hobbyvirksomhed - eller slet og ret som rene private køb - så det er lidt gyngende grund. Netop kamera og computere vil mange private jo gerne købe - så det var lettere hvis du havde lager af herrejakker i forskellige størrelser - hvilket jo ikke nytter dig.
Alene en webpage/shop der reklamer med at du er fotograf tror jeg ikke er nok, men vist kan det hjælpe, selv om du jo så også har fuldt job med andet ved siden af som kan trække i modsat retning. Du skal dog nok regne med, at kunne få en del indtæger ind - over tid - for ikke at løbe i risiko
Det er klart, at du kan chance og købe det ind i virksomhed fra start når du er seriøs, men du kan også købe og så gemme kvitteringer - men går der laang tid inden du starter virksomhed, vil du så skulle sælge udstyret ind i virksomheden - går det stært accepterer skat normalt nogle måneder fra køb til firmastart - og at bilagene går ind
Jeg tror heller ikke du får det store ud af at betale et lille gebyr for bindende svar hos skat, men det kan andre måske også kommentere på. Jeg gik bare ind fordi dit spørgsmål nu stadig stod med 0 svar
vh