Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afgiftgrænser ved salg til lande uden for EU

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Fra  Dalum Blæk & Hobby Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg søger et link så jeg kan se de beløb jeg sælge for til eks. norge uden at kunden bliver pålagt afgift i modtagerlandet.

Jeg mener det er rart at kunne oplyse til sine udenlandske kunder hvor meget de kan købe for før tolden i deres hjemland lægger afgift på deres varekøb, og evt. hvordan afgiften bliver beregnet af varekøbet.

Har fundet nogle gamle tal, men er ikke sikker på rigtigheden af dem.

Norge : 200,- dk

Færøerne : 300,- dk 

Grønland : 3000,- dk

island : ?

Det er primært disse 4 steder det drejer sig om i forbindelse med min webshop www.heidishobbybutik.dk

Der er mange gode indlæg om til hvilke lande man må / skal sælge momsfrit til, men mangler som skrevet muligheden for at forberede mine kunder på evt. afgiftskrav i modtager landet.

Satser på at en eller flere af jer ligger inde med nogle gode svar :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:21

Hej Martin.

Jeg tror du skal tage fat i de respektive landes skatteuvæsener.. Der er flere facetter i det, bla. fordi alle fire står udenfor EU, hvilket umiddelbart burde give dig mulighed for at sælge uden dansk moms.

De har sikkert bagatelgrænser i de enkelte lande, men der kommer nok en form for importmoms på - så jeg tror det klogeste er at spørge hvis du vil have et korrekt svar.

Mvh

Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Odense
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Fra  Dalum Blæk & Hobby Skrevet kl. 12:23

Hej Lars

tak for forsøget på et svar :-) 

Kunne også være jeg skulle have formuleret mig anderledes.

Jeg ved der er en del webshops der sælger til lande uden moms, hvordan håndterer i så situationen med at der kan komme en importmoms på i modtagerlandet, hvis varekøbet overstiger bagatelgrænsen for varekøb, lader i det være op til kunden selv at tage sig af det, eller satser i på at netop jeres pakke ikke bliver taget ud til kontrol ?

Har selv kun kendskab til en kunde der fik sine varer fortoldet og han slap stadig billigere end hvis han havde købt til normale danske priser, men det er jo ikke til at vide om jeg har mistet nogle af mine andre udenlandske kunder, grundet at de er blevet overrasket om en evt. importtold.

Håber på nogle vil dele deres erfaringer udi dettte emne.

Martin 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)