jeg søger et link så jeg kan se de beløb jeg sælge for til eks. norge uden at kunden bliver pålagt afgift i modtagerlandet. Jeg mener det er rart at kunne oplyse til sine udenlandske kunder hvor meget de kan købe for før tolden i deres hjemland lægger afgift på deres varekøb, og evt. hvordan afgiften bliver beregnet af varekøbet. Har fundet nogle gamle tal, men er ikke sikker på rigtigheden af dem. Norge : 200,- dk Færøerne : 300,- dk Grønland : 3000,- dk island : ? Det er primært disse 4 steder det drejer sig om i forbindelse med min webshop www.heidishobbybutik.dk Der er mange gode indlæg om til hvilke lande man må / skal sælge momsfrit til, men mangler som skrevet muligheden for at forberede mine kunder på evt. afgiftskrav i modtager landet. Satser på at en eller flere af jer ligger inde med nogle gode svar :-) |
Hej Martin.
Jeg tror du skal tage fat i de respektive landes skatteuvæsener.. Der er flere facetter i det, bla. fordi alle fire står udenfor EU, hvilket umiddelbart burde give dig mulighed for at sælge uden dansk moms.
De har sikkert bagatelgrænser i de enkelte lande, men der kommer nok en form for importmoms på - så jeg tror det klogeste er at spørge hvis du vil have et korrekt svar.
Mvh
Lars