Beklager, men sådan er det i forretningsverdenen, når man skal sælge sine varer eller ydelser, til folk der bader i tilbud. |
Mikkel Andersen:Beklager, men sådan er det i forretningsverdenen, når man skal sælge sine varer eller ydelser, til folk der bader i tilbud.
Man kan vel godt sige nej tak? Og hvis man tilbyder arbejde på amino freelancer, er der flere personer som har siddet og tænkt over et tilbud og brugt tid på at svare. Der er også flere mennesker som giver et foreslag eller et udkast på hvordan opgaven kunne løses, samtidig med at det hjælper dig på vej til at finde præcist det du søger? Du får også ny inspiration.
Tænk hvis en ansøgere går ind i en isbar og spørg chefen om han kunne arbejde en time gratis for at vise hvad han kunne? Men chefen efter en time bare lader ham gå uden et svar?
Så hvorfor kan man ikke så lige bruge 5 min på at skrive nej tak? Eller måske en større kommentar. Så ved de fleste at du har valgt en anden til jobbet og hvis du er flink, så kan du også fortælle hvorfor du lige valgte personen.
Jeg har oplevet at hjælpe en med noget grafisk, ganske gratis. Men efter filen blive overført fik jeg ikke engang et tak!
Tænkt på hvor nederen det må være at bruge en time på at lave et udkast til en person, som slet ikke svare? Det er bla.a derfor denne tråd er startet.
Men vi bestemmer selvfølelig selv, hvordan vi skal kommunikere med andre. Jeg vil bare mene at man senere får et tillids problem hvis man ikke svare. Det virker for mig useriøst.
Mvh. Daniel K. Petersen