Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til RSS feed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en side som vi er ved at opdatere.

I den nye side er det planen at vi vil have nogle rss feed med nyheder fra forskellige klubber. Det virker som sådan også godt nok, desværre bliver hastigheden på vores side utrolig langsom, når vi har feeds fra mange forskellige klubber på siden.(de kommer i samme nyheds feed boks)

Nogen der har prøvet at have det før ? og som evt har en løsning ?

Siden er i øvrigt lavet i php fusion.

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

Du kunne overveje at smide data fra de eksterne rss feeds i din egen database og så bruge de data når du laver dine php sider.

Så vil hastigheden være den som du får ved at hente data i egen lokal db.

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 08:27

Peter den må du lige forklare så selv en ånds abe som mig kan forstå det :)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52

Hvis du har lavet et PHP script som renderer en hjemmeside med eksterne RSS feeds, så har du jo sådanset fat i de RSS data....du er bare ikke tilfreds med hastigheden

Min ide er at du så laver et nyt PHP script som hender RSS som før, men i stedet for at scriptet er en del af hjemmesiden så ligger den data ind i en tabel i din database.

Så ændrer du det første script som renderer din forside til at hente data fra databasen i stedet for.

Det script som kun bruges til at hente RSS, det kan du enten ligge i cron eller aktivere på bestemte tidspunkt gennem dit forside script når folk besøger hjemmesiden, dvs. hvis du ikke har adgang til crontab så kan du enten sætte noget op til at besøge dit script eller lade dagens første besøgende aktivere dit php RSS feed som snupper data.

Ved ikke om det er tydligt nok, jeg er måske ikke den bedste til at forklare sådan noget Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56

på den møde forhindrer du også at din hjemmeside ikke loader ordentligt hvis en af dine RSS newsfeed ikke får data.

kender ikke din løsning, men hvis det er wordpress så ville jeg lave min egen rss funktion i php og så ligge den i en text widget som en iframe

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 10:03

Lyder desværre ikke lige som noget vi kan med vores tekniske kunnen, men vil da undersøge muligheden for at få en anden til at lave det ;) 

(Meld gerne ind hvis du kan ! :D)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11

Ville gerne, men jeg har drøn travlt, men prøv evt. at oprette en opgave på amino freelancer og link til denne tråd, hvis der er spørgsmål om konceptet så snakker jeg gerne med din udvikler om hvad der er tanken bag, det er ikke svært, men der kan ligge nogle udviklingstimer i det alt afhængig af hvor mannge feeds du vil have og hvordan det skal se ud.

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 10:20

amin folk laver ikke php fusion desværre :)

De gang vi har forsøgt har vi ikke fået et eneste bud :) så må nok ud i verden og søge hjælp :D

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)