Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SSL certifikater Hvorfor en udbyder anbefaler du til en Web Server

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange der udbyder SSL Certifikater.

Men hvorfor en udbyder anbefaler du

Og hvorfor?

/Henrik

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 16:45

Hej Henrik.

Jeg har et ssl certifikat der udløber i slutningen af janaur næsten år, du kan købe rigtig billig - mj @ pezzo.dk skriv en mail hvis du er interesseret ;-)

Blackface.dk -> Billig blackmask

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14

Der findes rigtig mange udbydere af ssl certificater, men ud over det så findes der også rigtig mange forskellige typer af certificater fra de enkelte udbydere. Hver med deres egen grad af sikkerhed.

For at kunne besvare dit spørgsmål godt, så må du give lidt info om hvilke type side det er som skal benytte det, og hvor stor sikkerheden skal være.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 18:26

Jeg brugte Meebox, som benytter Rapid SSL (mener jeg). Det gik hurtigt, nemt og smertefrit, og opsætningen tog max 5 min :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Fra  InetSecurity ApS Skrevet kl. 18:49

Jeg også klart anbefale RapidSSL de har certificater til alle formål, god support, nem og enkel opsætning, samt en pris der er til og overskue. Og vigtigst af alt, deres certificater er godkendt af de mest almindelige browsere samt mobil enheder.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:05

Hej, 

Hvilket SSL certifkat du skal vælge afhænger meget af, hvad du skal bruge det til.

Hvis du skal bruge det i forbindelse med mobile enheder, så anbefaler jeg at du bruger GeoTrust, da deres rod CA er kendt i de fleste smartphones, hvorimod RapidsSSL ikke er kendt i f.eks. Android 2. 

Hvis dit site derimod primært skal bruges på web, så er RapidSSL ganske fornuftigt. 

Der findes også andre typer af certifikater og forskellen på dem er typisk niveauet af validering. Der findes 3 niveauer: 

DV - Domain Validated. Det betyder at det er valideret, at du har kontrollen over dit domæne, men din virksomhed er ikke valideret. 

OV - Organization Validated. Det betyder at din virksomhed er valideret, at CA'en har kontrolleret at virksomheden eksisterer og at domænet er ejet af den virksomhed. 

EV - Extended Validation. Det betyder at der er gjort rigtig meget for validering, f.eks. skal virksomheden (læs: kunden) indsende dokumentation for virksomhedens eksistens, domæneejerskabet valideres og i mange tilfælde bliver der ringet til hovednummeret eller sendt et brev der skal blive modtaget.  EV giver den grønne adressebar men er også langt de dyreste certifikater. 

BilligSSL.dk som vi ejer, sælger vi RapidSSL certifikater meget billigt. 

Det er vigtigt, at du er opmærksom på at du ikke blot kan købe et certifikat til et normalt webhotel, men at du selv skal have kontrol over serveren for at installere det. Eller din webhoteludbyder har måske support for det. 

Det er svært at give et helt entydigt svar på hvad du skal bruge - men du må meget gerne sende mig en mail med noget specifikt om hvad du skal bruge det til, så vil jeg naturligvis komme med mine råd :)

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 08:42

Der er ikke den store forskel udbyderne imellem - det, der kan være, er hvor mange browsere, der anerkender udbyderen - men hvis du ikke laver til mobile enheder o. lign., er det ikke det store problem. Nogle udbydere inkludere malware scanning af din hjemmeside, når du køber et certifikat fra dem fx GlobalSign og Symantec (tidligere VeriSign).

Generelt vil jeg købe gennem en reseller, da du typisk får det biligere gennem dem - og supporten kan i nogle tilfælde faktisk være bedre, end hvis du køber den direkte fra udbyderen.

Du kan overveje, om det medfølgende sikkerhedssegl betyder noget for dig og dine kunder? Fx får du sikkerhedsseglet "Norton Secured" med, hvis du køber et SSL certifikat fra Symantec.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

Jeg har købt en del certificater fra RapidSSL, dem kan jeg anbefale

Fra Herning
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:43

Godaddy.com - Der kan du købe det til 12,99$ med en promokode.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)