Hej,
Hvilket SSL certifkat du skal vælge afhænger meget af, hvad du skal bruge det til.
Hvis du skal bruge det i forbindelse med mobile enheder, så anbefaler jeg at du bruger GeoTrust, da deres rod CA er kendt i de fleste smartphones, hvorimod RapidsSSL ikke er kendt i f.eks. Android 2.
Hvis dit site derimod primært skal bruges på web, så er RapidSSL ganske fornuftigt.
Der findes også andre typer af certifikater og forskellen på dem er typisk niveauet af validering. Der findes 3 niveauer:
DV - Domain Validated. Det betyder at det er valideret, at du har kontrollen over dit domæne, men din virksomhed er ikke valideret.
OV - Organization Validated. Det betyder at din virksomhed er valideret, at CA'en har kontrolleret at virksomheden eksisterer og at domænet er ejet af den virksomhed.
EV - Extended Validation. Det betyder at der er gjort rigtig meget for validering, f.eks. skal virksomheden (læs: kunden) indsende dokumentation for virksomhedens eksistens, domæneejerskabet valideres og i mange tilfælde bliver der ringet til hovednummeret eller sendt et brev der skal blive modtaget. EV giver den grønne adressebar men er også langt de dyreste certifikater.
På BilligSSL.dk som vi ejer, sælger vi RapidSSL certifikater meget billigt.
Det er vigtigt, at du er opmærksom på at du ikke blot kan købe et certifikat til et normalt webhotel, men at du selv skal have kontrol over serveren for at installere det. Eller din webhoteludbyder har måske support for det.
Det er svært at give et helt entydigt svar på hvad du skal bruge - men du må meget gerne sende mig en mail med noget specifikt om hvad du skal bruge det til, så vil jeg naturligvis komme med mine råd :)