Jeg vil gerne høre om hvilke typer investeringsaftaler der er mellem mig som webstedsejer og investorer.
Jeg har nogle gode domæner og idéer, og en investor jeg kender, der har lyst at investere (ikke gennem AminoKapital), men jeg vil gerne at vi laver en investeringsaftale.
Er der nogle her, der kan sende mig et link til en god template/model eller sende mig sin egen, hvor beløb og navn etc) er slettet?
Kenneth, tak for svaret, men jeg tænkte på at der måske var nogen, der vidste om forskellige typer investeringsaftaler, samt at en velvillig sjæl havde en liggende i skuffen, som kunne tages billede af eller en tur gennem Word og derefter redigeres i billedprogram eller af Word.
Jeg kender selv en advokat, men tanken med at poste her, var netop at få nogen anden info end den en advokat vil ho$$$te op med.
Kenneth, tak for svaret, men jeg tænkte på at der måske var nogen, der vidste om forskellige typer investeringsaftaler, samt at en velvillig sjæl havde en liggende i skuffen, som kunne tages billede af eller en tur gennem Word og derefter redigeres i billedprogram eller af Word.
Jeg kender selv en advokat, men tanken med at poste her, var netop at få nogen anden info end den en advokat vil ho$$$te op med.
Jeg har investeringsaftaler med mine investorer (professionelle investorer), og jeg vil sige at det er totalt galimatias at lave noget sådant uden en advokat. Bare det at forstå anpartsklasser, hvem der får hvilke penge på hvilke tidspunkter, hvad sker der på en down round, slipper ud for klausulerne hvis I får andre investorer ind, hvem bestememr hvad, under hvilke konditioner kan dine investorer fyre dig og overtage virksomheden, hvordan kan de tvinge dig til at sælge virksomheden....
Det er ikke jura og aftaleret for autodidakte, og det er ikke standardkontrakter!
Tak for dit indlæg. Jeg har ikke tænkt mig at lave en aftale selv, medmindre en var helt præcis, som jeg kunne bruge, hvilket er ret usandsynligt. Det jeg søger efter, er om der er forskellige typer og hvilke.
Fx, kan være, at nogle investorer bliver ved med at få % af fortjenesten, eller fast beløb. Jeg tænker også over, hvordan man kommer ud af en aftale. På et tidspunkt ønsker jeg igen at få 100% af fortjenesten. Der er sikkert flere modeller til det ene og det andet og det tredje, som jeg sikkert ikke har fantasi til selv at komme på, når jeg er så newb på området.