Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye iværksætterlån en stor succes

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Kom i gang-lån skal undersøges grundigt

Politisk Mandagsdebat

Det lyder jo umiddelbart besnærende at nikke anerkendende til de nye kom i gang-lån. En lånetype, som vil lette den økonomiske tilværelse for nye iværksættere. Men mange ting er ikke blevet undersøgt tilstrækkeligt. Lad mig for ordens skyld begynde med at slå fast, at ingen mere end jeg ønsker de bedste forhold for iværksættere, fordi jeg om nogen ved, hvor vanskeligt det kan være at starte egen virksomhed op.

Men som ansvarlig politiker er det samtidig min opgave at varetage interesserne hos de mennesker, der allerede har [en lille virksomhed, og som med forrentningen af lån på normale vilkår måske kæmper en hård kamp for at overleve. Her er der elementer i det nye lånetilbud, der halter alvorligt. Der er faktisk en række klare faresignaler, vi bør reagere på.

Tilmeldt 17. May 05
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:14
Ja, det der egentlig undre mig er, at bankerne ikke siger: "Ok Morten, du får lov til at låne 200.000 kr. for dit projekt ser lovende ud. MEN! Du må ikke med dit firma her, have en bank-konti i en anden bank de næste 10år."

Det er jo klart, at de ikke ønsker, at låne penge ud, hvis man - når det går godt - skifter bank, fordi de giver en bedre rente, eller hvilken årsag der nu skulle være til det. Det kan selvfølgelig godt være noget lovgivning der ikke tillader det..?
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:00

Hej efter at have læst dette forum igennem, kan jeg kun giv jer ret i at det ville være en genial idé men en iværksætter bank.

For det er der mange der godt kunne nyde godt af. Jeg kan kun fortælle men bitter erfaring at der intet hjælp er at hente i Esbjerg, der er ikke en eneste der aner noget om hvor man skal henvende sig, og når de endelig finde ud af noget, er det gamle paragraffer der forlængst er blevet afskaffet.

Så idén med den bank, er kanon, og skulle det nogensiden bilve til noget, skal jeg da nog være der som en låner, og som bidrager hvis mit firma får et overskud.

Med venlig hilsen
J4e..  
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)