Hej alle, Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilket dokument jeg skal hente/købe og udfylde for at ændre i anparter i et ApS selsskab? Har overtaget anparter sammen med en partner og vi skal hver overtage 25% og stifter beholder altså derfor de resterende 50%. Jeg ved dokumenter.dk har nogle dokumenter, men hvilket skal jeg bruge og hvad skal udfyldes på webreg.dk? På forhånd mange tak. |
rebelinvest:Hej alle,
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilket dokument jeg skal hente/købe og udfylde for at ændre i anparter i et ApS selsskab?
Har overtaget anparter sammen med en partner og vi skal hver overtage 25% og stifter beholder altså derfor de resterende 50%.
Jeg ved dokumenter.dk har nogle dokumenter, men hvilket skal jeg bruge og hvad skal udfyldes på webreg.dk?
På forhånd mange tak.
Hej
Ved handel med anparter skal der udfærdiges en såkaldt "fondsnota" eller slet og ret en aftale, hvoraf det fremgår hvor mange anparter der overdrages og til hvilken pris og eventuelle betalingsbetingelser.
Ændring af ejerkredsen skal endnu ikke anmeldes til Erhvervsstyrelsen, idet disse systemer endnu ikke er implementeret til det offentlige ejerregister jvf. selskabslovens bestemmelser.
Det skal derimod indføres i selskabets ejerbog og selvangives overfor SKAT senest i forbindelse med selskabets næste selvangivelse.
Værdiansættelsen af anparterne fremgår som oftest af selskabets vedtægter.
Tonny