Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave om i et ApS, fordeling af anparter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilket dokument jeg skal hente/købe og udfylde for at ændre i anparter i et ApS selsskab?

Har overtaget anparter sammen med en partner og vi skal hver overtage 25% og stifter beholder altså derfor de resterende 50%.

Jeg ved dokumenter.dk har nogle dokumenter, men hvilket skal jeg bruge og hvad skal udfyldes på webreg.dk?

På forhånd mange tak.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rebelinvest:

Hej alle,

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilket dokument jeg skal hente/købe og udfylde for at ændre i anparter i et ApS selsskab?

Har overtaget anparter sammen med en partner og vi skal hver overtage 25% og stifter beholder altså derfor de resterende 50%.

Jeg ved dokumenter.dk har nogle dokumenter, men hvilket skal jeg bruge og hvad skal udfyldes på webreg.dk?

På forhånd mange tak.

Hej

Ved handel med anparter skal der udfærdiges en såkaldt "fondsnota" eller slet og ret en aftale, hvoraf det fremgår hvor mange anparter der overdrages og til hvilken pris og eventuelle betalingsbetingelser.

Ændring af ejerkredsen skal endnu ikke anmeldes til Erhvervsstyrelsen, idet disse systemer endnu ikke er implementeret til det offentlige ejerregister jvf. selskabslovens bestemmelser.

Det skal derimod indføres i selskabets ejerbog og selvangives overfor SKAT senest i forbindelse med selskabets næste selvangivelse.

Værdiansættelsen af anparterne fremgår som oftest af selskabets vedtægter.

Tonny

Tilmeldt 8. Jul 12
Skrevet kl. 20:11

dvs. jeg skal gøre hvad og hvor? ;)

Tilmeldt 8. Jul 12
Skrevet kl. 17:42

håber stadig på lidt hjælp her.

Er der ikke et standard dokument der kan købes i forbindelse med overdragelse af anparter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05

Synes Tonny fint har beskrevet hvad en simpel aftale skal indeholde og TROR ikke lige der er et standard dokument. Ejerbogen skal så vise de nye ejere og kunne fremlægges for myndighederne på anmodning.

Prisfastsættelsen af anparterne vil ha betydning for sælgers skat på gevinsten (eller evt fradrag ved tab) og siden når/hvis I selv sælger, for jeres skat. (evt kan sælgers revisor måske rådgive)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 40
Fra  Revisionsfirmaet Jørgen Poulsen ApS Skrevet kl. 22:13

De 2 svar er lige efter bogen. Jeg laver det typisk som 2 dokumenter, et hvor man overdraget anparterne og 2 et hvor beløbet står på. Man kan jo komme ud for at skulle dokumentere sit ejerskab af anparterne, men er jo typisk ikke interesseret i at beløbet vises.

Kontakt mig bare, så kan vi hurtig løse dette.

Jørgen Poulsen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)