Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for vejledning omkring videresalg!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har været inde og læse rigtig meget om dropshipping, og umiddelbart lyder det som en god og billig måde at komme i gang med sin første webshop.
Men får at gøre det endnu billigere kunne man vælge at bestille vare og sælge dem over diverse salgsider på internettet, og derved spare omkostningerne for webshop og markedsføring m.m. Dette skal ikke være noget stort projekt, men et lille hygge projekt, som skal give mig noget know how og forhåbentlig lidt mønter. 

Hvis jeg fx bestiller nogle vare fra Kina, hvordan er reglerne med told/skat og andre afgifter på de produkter man har købt?

Vil det være en idé at starte en enkeltmandsvirksomhed og få et cvr nummer for at spare momsen?

Er der ellers noget jeg skal holde øje? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

31 visninger, men ingen tilbagemeldinger - Det kan da ikke passe? :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:46

Mads:

31 visninger, men ingen tilbagemeldinger - Det kan da ikke passe? :)

Husk, selvom du sælger på dropshipping står du stadig for evt. reklamationer over for din kunde

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 20:55

Den korte version: import fra østen til videresalg kræver at du er importregistreret som gøres når du laver en alm. virksomhedsregistrering.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

Det er jeg godt klar over, og det er også derfor jeg ikke ønsker at gå videre med dropshipping til at starte med. Jeg ønsker simpelthen selv at stå for lager og afsendelse til kunden. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Hej Tom, 

Vil det være mere optimalt at finde leverandører i EU hvor alt told/moms er ordnet? - Jeg er selvfølgelig godt klar over at det ikke er de samme priser, men jeg er ny inden for området, og satser mere på at få noget erfaring før jeg begiver mig ud i noget som jeg ikke har styr på endnu. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 21:47

Det vil helt klart gøre det meget nemmere for dig, da du som du sikkert ved kan købe "næsten" som du vil inden for EU. Hvis du blot opgiver dit momsnummer til sælger, vil han fakturere uden moms. Du skal selvfølgelig opgive det i dit eget momsregnskab. 

Du har ret, at avancen nok bliver mindre, men så bliver du jo blot positivt overrasket den dag du selv henter hjem fra østen :-)

Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:52

Det er i mine øjne alt for risiko betonet at begynde en import selv, og samtidig binde en masse penge i lager mv.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke type varer du ønsker at sælge, men jeg vil helt klart vælge leverandører indenfor EU, og dermed yde dine kunder den europæiske garanti, som der på mange produkter indenfor feks elektronik mv.

Det absolut billigste du kan gøre er at vælge dropshipping, selvom du selv "hænger" på returvarer mv - men der kan laves en aftale med de forskellige leverandører om at de tager varerne retur mod et gebyr, vel og mærke hvis de er uåbnede. Du kan så bruge de varer som du selv er nødt til at tage retur, som super kunde tilbud og evt bundle dem med en anden vare !

Garantiforpligtigelsen, hænger du selv 100% på udgifterne, hvis du vælger import fra feks Østen - hvorimod indenfor EU - der klarer producenten det for dig ;-)

Men det er jo op til dig, og afhænger meget af hvilke type varer du vil sælge... men husk, der er ingen let vej... uanset hvad du vælger ! men intet her i verden er umuligt ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

Ja, det er jeg klar over, men tak.
Europæiske leverandører  - Er det google jeg skal igang med, eller har du en anden fremgangsmåde for at finde en leverandør i EU?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 22:00

google er altid godt ;-)

Du kan som en start kigge lidt her: http://www.thewholesaler.co.uk (engelske virksomheder) det er ikke dropshipvirksomheder men producenter/grossister.

Husk nu at tjekke din kommende leverandør så godt du kan :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)