Hej.
Jeg har en del dyrt og godt værktøj som bla. nedbrydnings hammer, Stor vinkelsliber, flere forskellige stige længder osv osv Det er alt sammen noget der er næsten nyt og som jeg bare har liggende nu overvejer jeg så at gøre reklame for at jeg gerne vil udleje det i lokal området + 20km Men hensigt er ikke at jeg vil leve af det og vil faktisk helst undgå at få et Cvr nr pga jeg har fast arbejde og mener det er noget med at hvis jeg så bliver fyret der så kan jeg ikke gå til min A-kasse og bede om penge hvis man er selvstændig (har cvr nr) Men er det rigtig at man må tjene op til 20.000kr uden at man behøver få sig et cvr nr, bare man husker at indgive det til skat hvad man tjener?
Da det skal være en slags hobby til en start er meningen ikke at jeg vil udbetale nogle penge ud til mig selv, men lade dem stå på en konto for så at købe mere og mere nyt til forretningen så der kommer mere og mere at udleje. Jeg har søgt vidt omkring syntes jeg, men har ikke rigtig fundet noget som rigtig fortæller mig om det er OK det jeg har gang i her.
ALLE udgiver hvad der skulle blive til med hvad angår hjemmesider, reklamer, og fornyelse vil jeg i første omgang betale ud af egen lomme via min private konto. Jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg ikke kan drage nytte af cvr nrs fordele så som at kunne trække moms fra osv. Men hvad siger i Amino er det ok at udleje værktøj uden cvr nr så længe man ikke omsætter for mere en 20.000kr og man så bare husker at indgive til skat med alt hvad man tjener? |
Du må tjene 50000 inden du skal moms reg.