Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototyper what to do?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg står overfor at starte en virksomhed men før jeg starter op vil jeg gerne have en prototype af mit produkt så jeg kan høre rundt om det kan sælges :)

Jeg skal have lavet en forholdvis simpel mobil telefon. for at beskrive den lidt nærmere skal det være en krydsning af Sony Ericsson Elm og en Doro telefon eller sagt på en anden måde miljøvenlig/genbrugelig og nem at finde ud af

Er der nogen herinde som ville kunne henvise mig til et sted hvor en sådan ting kan laves eller hjælpe mig med at lave en sådan ?

På forhånd tak for hjælpen

Christian :)

Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:04

Hej Christian

Hvis du tænker på en ren skue-model, og ikke en funktionsdygtig model, kan jeg anbefale dig at få lavet en model i 3D print. Det kan du f.eks. få lavet i Billund hos Davinci (www.davinci.dk). Du kan få den lavet i forskellige materialer, bl.a. 2-komponent polyjet, hvor en del kan være i hånd plast, og noget i blødt gummi/plast (f.eks. tasterne). Davinci kan give dig et tilbud på det (sikkert mellem 5.000-10.000 kr, vil jeg tro). 

Hvis du mangler nogle til at lave billige 3D tegninger til dig (f.eks. baseret på dine 2D skitser), så er der et hav af mennesker på nettet der kan lave det. Jeg kan også anbefale dig at bruge www.elance.com, og ligge din opgave derud. Så får du hurtigt 5-10 tilbud fra dygtige folk rundt om i verden. Det hele foregår på nettet (en avanceret udgave af Amino Freelancer). Jeg har selv fået lavet simple 3D tegninger lavet til 10 USD stykket (ved større antal). 

Du kan også henvende dig til prototype værksteder som f.eks. MOEF A/S ,  fabhouse.dk, etc.

Held og lykke

Allan

Tilmeldt 8. Aug 12
Skrevet kl. 22:25

Hej Allan

Tusind tak for hjælpen men 10.000 er dælme mange penge for en "dummi" tror du man kan "nøjes" med en 3D tegning for at sælge ideen til forskellige investorer eller distributions kanaler??

mvh

Christian :)

Tilmeldt 20. Oct 07
Skrevet kl. 22:58

Hej Christina,

Gode tegninger kan sikkert også bruges, eller 3D tegninger, som du kan rotere på computeren (det er ikke dyrt). Du kan sikkert få lavet nogle tegninger i 3D hos www.elance for 100 USD (husk at lave et super skarpt oplæg i 2D). Laver personen det f.eks. i Solid works så kan du få et gratis software, hvor du på skærmen kan rotere tegningen. 

Men prøv at ringe til Davinci i Billund. Hvis du laver en enkeltfarvet 3D print kan du sikkert få det lavet for et par tusind kroner. Men hvis din ide er super god, så er præsentationen alt afgørende, og derfor måske værd at satse 5-10.000 kr. på det. Men ring til Anneline Gilsted hos Davinci:

RPT afdelingen: Anneline Gillstedt
T: +45 7650 2858
Mail: rpt@davinci.dk  Så kan hun fortælle prisen, og også hvilke tegningsformater de kan acceptere.

Jeg har også en kontakt i Indonesien der kan tegner i 3D. Kontakt evt. Johannes hos http://hayandpines.com. Men på www.elance.com er der masser af dem. Du kan få flotte tegninger lavet for 100 USD, vil jeg tro. 

God fornøjelse.

Allan 

Tilmeldt 8. Aug 12
Skrevet kl. 23:01

Hej Allan

Du har ret hvis ideen er go bør man satse, jeg har bare ikke lige den slags penge li nu hvor jeg studere. Men jeg vil prøve din kontakt der :)

hvis jeg engang skal sætte det i produktion kan du så hjælpe med det, eller din kontakt i Indonesien?? :)

Mvh

Christian

Tilmeldt 20. Oct 07
Skrevet kl. 15:24

Hej Christian

Mht produktion af telefonen, så er det nok helt andre kanaler der skal til. Der har jeg desværre ikke nogen kontakter inden for den branche. Men det er der ganske givet nogen ude på nettet i Kina der ved noget om. Evt. se på http://www.alibaba.com . Her kan man måske finde leverandører, men husk at passe på din ide med NDA (non-disclosure agreeement) erklæringer, mv. Men du kan måske lave et 'tilsløret' design, og bede om en pris på det. Så har du en indikation. 

Mht. design så kan det måske være en tanke at finde en dansk designer (søg på Danske Designere, så kommer der nok en forening af designere op), hvor du kan få dem til at designe ideen for dig uden forhåndsomkostninger, men mod en royaltyaftale (typisk 5% af netomsætningen).  Det er ikke alle designere der vil investere tiden til det, men specielt de unge der er kommet fra designskolen har måske tid og lyst til at kaste sig over det. Men 5% royalty kan blive dyrt på sigt, men omvendt så får du et super design, og større chance for at en investor vil falde for det.  Men du kan sagtens bruge manden i indonesien til at lave designet, hvis du har et godt oplæg til ham, og selv er istand til at vurdere godt design. Så det er nok det bedste på den korte bane. 

Mvh

Allan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)