Hej Amino brugere Jeg står overfor at starte en virksomhed men før jeg starter op vil jeg gerne have en prototype af mit produkt så jeg kan høre rundt om det kan sælges :) Jeg skal have lavet en forholdvis simpel mobil telefon. for at beskrive den lidt nærmere skal det være en krydsning af Sony Ericsson Elm og en Doro telefon eller sagt på en anden måde miljøvenlig/genbrugelig og nem at finde ud af Er der nogen herinde som ville kunne henvise mig til et sted hvor en sådan ting kan laves eller hjælpe mig med at lave en sådan ? Christian :) |
Hej Christian
Hvis du tænker på en ren skue-model, og ikke en funktionsdygtig model, kan jeg anbefale dig at få lavet en model i 3D print. Det kan du f.eks. få lavet i Billund hos Davinci (www.davinci.dk). Du kan få den lavet i forskellige materialer, bl.a. 2-komponent polyjet, hvor en del kan være i hånd plast, og noget i blødt gummi/plast (f.eks. tasterne). Davinci kan give dig et tilbud på det (sikkert mellem 5.000-10.000 kr, vil jeg tro).
Hvis du mangler nogle til at lave billige 3D tegninger til dig (f.eks. baseret på dine 2D skitser), så er der et hav af mennesker på nettet der kan lave det. Jeg kan også anbefale dig at bruge www.elance.com, og ligge din opgave derud. Så får du hurtigt 5-10 tilbud fra dygtige folk rundt om i verden. Det hele foregår på nettet (en avanceret udgave af Amino Freelancer). Jeg har selv fået lavet simple 3D tegninger lavet til 10 USD stykket (ved større antal).
Du kan også henvende dig til prototype værksteder som f.eks. MOEF A/S , fabhouse.dk, etc.
Held og lykke
Allan