Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google aktier - er det en god idé, og hvor køber man dem?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

På Nordnet er det kun danske aktier der koster (minimum) 29 kr. De udenlandske er en del dyrere. Jeg vil også anbefale Nordnet, til dem som vil i gang med aktiehandel. Men 3.500 er ikke møj at gå på aktiemarkederne med, vil jeg mene. Der skal nogle gevaldige udsving til for at du blot tjener et par hundrede kroner - og de bliver ædt af kurtage, når du sælger (og køber for den sags skyld), skat og den tid det tager at oprette og overvåge. 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Petersen:

Simon Mark Nielsen:

Esben Petersen:
Hvis du vil tjene penge skal du shorte aktien. Dvs købe/sælge med ugers mellemrum.

Det er altså ikke definationen på at shorte. At shorte en aktie betyder, at man låner en aktie for at sælge den med det samme. Derefter skal man købe aktien igen for at aflevere aktien tilbage, i håb om at den er faldet i mellemtiden. Man har derfor tjent differencen mellem salgs- og købspris før kurtage, gebyr og skat.

-Desuden behøves det heller ikke at være med ugers mellemrum, som du skriver.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Nej det er short sell. Short/long er termer for længden af den periode du har tænkt dig at investere i.

Edit: og nej ved godt du ikke er fastlås på uger, men det var et eksempel for at illustrere forskellen på langtids- og korte investeringer

I den sammenhæng du brugte ordet ''shorte'', blev det nemmere forstået, som det jeg skrev, men lad nu det ligge.

God aften!

Med venlig hilsen

Simon Mark nielsen

Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mark Nielsen:

I den sammenhæng du brugte ordet ''shorte'', blev det nemmere forstået, som det jeg skrev, men lad nu det ligge.

God aften!

Med venlig hilsen

Simon Mark nielsen

Beklager! Sådan kan det gå når man blander jysk og engelsk. ;-)

Desuden tror jeg sådan set du har ret, hvis vi skal være helt korrekte bruges "at shorte en aktie" som et udtryk for at låne/tilbagekøbe. Jeg bruger det bare personligt som et jysk slang for at korttidsinvestere hehe

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Interrsant med tanken om at købe aktier. Jeg har selv været ekstremt aktiv på de finansielle markeder. Fornuften her taler for, at med 3.500 kr ville jeg spare mere op før jeg begynder med aktiehandel. Nogle vil være uenige men jeg har oplevet dem der har de store tab fordi de følger en "hype". Til dem der snakker om at gå "short" hvilket normalt gøres i futures markedet: Det skaber ingen værdi for vækst i virksomheder. Kort sagt: Find en vækst virksomhed på vej frem og køb aktier når opsparingen er på plads og efter jeres egen virksomhed kører. Google kursen indeholde mange forventninger i kursen. Invester 3.500 med 10% stigning og du tjener 350 minus kurtage og spread !! Har du ikke en drøm om virksomhed du kunne spare op til?

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se, at dem det snakker om at gå short definerer det som jysk slang for kort sigtet! :-). Den har jeg aldrig hørt før. Og jeg garanterer at selv på jysk ved vi godt hvad det betyder at shorte aktier. Spekulation er i aktiefald gavner ingen - hverken eksisterende virksomheder elle nye

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er jyde og kan godt skrive under på, at her betyder "shorte" ikke "kort sigt"...  det må nærmere være på EsbenPetersensk, det betyder investering på kort sigt - men lad det nu ligge. :-)

Enig med kommentarerne om, at 3500 ikke er meget, jf. de tidligere argumenter. Du kunne overveje, når du har sparet noget mere op, om du skulle investere i en investeringsforening, hvor der er købt aktier i mange forskellige selskaber. På den måde spreder du risikoen - det er ikke så smart kun at investere i en enkelt aktie ad gangen (sådan rent investeringsteoretisk i hvert fald - man kan jo altid være heldig). Men husk, at det er dælen dulme svært at slå markedet som privat investor - i længden i hvert fald. Du er oppe imod utroligt højtuddannende, velinformerede, velbudgetterede og rutinerede modspillere, der ikke laver andet.

Du kan også gøre det, at du betragter de 3500 som lærepenge - og så prøver at investere i aktier. Læs om dem, se på kurserne, følg debatten fx. på euroinvestor osv. og prøv dig så frem. Men husk - der findes ikke noget hævekort til kontoen med lærepenge (hvis der var, ville jeg have milliarder) :-)

Tilmeldt 3. Jan 12
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale dig bogen " Value - Aktier med værdi". 
Du kan få den gratis i Nordjyske Bank, eller evt. låne den på dit lokale bibliotek. :-D

 

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

KBT:

Kan anbefale dig bogen " Value - Aktier med værdi". 
Du kan få den gratis i Nordjyske Bank, eller evt. låne den på dit lokale bibliotek. :-D

 

Man kan også få bogen gratis hos de fleste sparekasser.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)