Hej. For mange måneder siden lavede jeg et par sider i nogle artikeldatabaser i USA og en blog herhjemme hvor jeg linker min min a-kasse side. Dog når jeg tjekker eksempelvis backlinkswatch og andet er de slet ikke med deri. Der er næsten kun backlinks her fra amino! |
registrering af backlinks?
De links/artikler du har lavet, hvor lang tid siden er det de er lavet? Og har du set om google søgemaskine har opsporet dem? Altså hvis siden ingen indeksering har så prøv at link til artiklen, fra en anden siden, så den opdages af søgemaskinerne
|
Af nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor det er vigtigt for dig om nogle eksterne backlinktjekkere ser dine artikler og links? Personligt er jeg fuldstændigt ligeglad, da det absolut intet betyder om f.eks. backlinkwatch, kan se mine backlinks. |
Det er bare fordi jeg ser at jeg selv har måske 60 backlinks, men konkurrenterne har 1000. Så synes jeg det er svært at fornemme og alle mine er blevet opsnappet eller ej, og om de er linkjuice eller ej. |
Men om Google opsnapper dine backlinks og giver dem værdi har jo absolut intet at gøre med backlinkswatch. Gå i stedet ind i webmastertoools og tjek dine backlinks derinde, det er bedre i denne situation. I øvrigt så tror jeg ikke din konkurrent har links fra 1000 domæner, måske de 900 er fra samme domæne (footerlink, blogrolllink eller andet) (?) |
ja, mange er fra sammen domæner, men det giver vel også ekstra jo flere sider de er på ? |
Hei Jacob, Bloggsystemer har ofte personverninnstillinger hvor du kan velge om din blogg vil være synlig for Google eller ikke, som f.eks. på Wordpress: |
Nej stort set ikke. Første link fra en side kan være meget værd, de følgende links er meget meget lidt værd i forhold til det første. Det du bør se på er antallet af linkende domæner, og disse siders relevans, pagerank osv. Det giver dig et langt bedre billede, end ved at se på total antal links, som intet siger på nogen som helst måde. Vi havde tidligere en autoblog med over 100.000 indekserede sider, det er naturligvis ikke sådan at fordi du får et link fra hver af de sider, så overhaler du din konkurrent der har 1000 links i alt :), det er slet ikke noget man normalt ser på når man ser vurderer SEO. Jo måske fordi man i dag ønsker at undgå f.eks. et sidewide link med en optimeret antertekst på 100.000 sider på et domæne. |
Okay :) Men det der bare undrer mig er at jeg har prøvet at lave en blog på eksempelvis blogger.com hvor jeg har et link til min side, men denne er ikke med i de backlinks jeg kan se. Og det er altså flere måneder siden jeg har lavet det link :b |