Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

registrering af backlinks?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. For mange måneder siden lavede jeg et par sider i nogle artikeldatabaser i USA og en blog herhjemme hvor jeg linker min min a-kasse side. Dog når jeg tjekker eksempelvis backlinkswatch og andet er de slet ikke med deri. Der er næsten kun backlinks her fra amino
Forstår ikke helt hvorfor de ikke er "talt" med, da det er super lang tid siden jeg har lavet dem. Og har faktisk siddet en del med at prøve at skabe backlinks. Dog er  der ingen der er "registreret" - Nogle med nogle gode forklaringer ?

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:36 | Låst
Dette indlæg er blevet slettet.
Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:17

Jacob Damsgaard:
Der er næsten kun backlinks her fra amino! 
Forstår ikke helt hvorfor de ikke er "talt" med, da det er super lang tid siden jeg har lavet dem.

De links/artikler du har lavet, hvor lang tid siden er det de er lavet?

Og har du set om google søgemaskine har opsporet dem?

Altså hvis siden ingen indeksering har så prøv at link til artiklen, fra en anden siden, så den opdages af søgemaskinerne

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:21

Jacob Damsgaard:

Hej. For mange måneder siden lavede jeg et par sider i nogle artikeldatabaser i USA og en blog herhjemme hvor jeg linker min min a-kasse side. Dog når jeg tjekker eksempelvis backlinkswatch og andet er de slet ikke med deri. Der er næsten kun backlinks her fra amino! 
Forstår ikke helt hvorfor de ikke er "talt" med, da det er super lang tid siden jeg har lavet dem. Og har faktisk siddet en del med at prøve at skabe backlinks. Dog er  der ingen der er "registreret" - Nogle med nogle gode forklaringer ?

Af nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at vide hvorfor det er vigtigt for dig om nogle eksterne backlinktjekkere ser dine artikler og links?

Personligt er jeg fuldstændigt ligeglad, da det absolut intet betyder om f.eks. backlinkwatch, kan se mine backlinks.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 17:35

Det er bare fordi jeg ser at jeg selv har måske 60 backlinks, men konkurrenterne har 1000. Så synes jeg det er svært at fornemme og alle mine er blevet opsnappet eller ej, og om de er linkjuice eller ej.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:43

Men om Google opsnapper dine backlinks og giver dem værdi har jo absolut intet at gøre med backlinkswatch.

Gå i stedet ind i webmastertoools og tjek dine backlinks derinde, det er bedre i denne situation.

I øvrigt så tror jeg ikke din konkurrent har links fra 1000 domæner, måske de 900 er fra samme domæne (footerlink, blogrolllink eller andet) (?)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 17:53

ja, mange er fra sammen domæner, men det giver vel også ekstra  jo flere sider de er på ?

Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:26

Hei Jacob, Smile

Bloggsystemer har ofte personverninnstillinger hvor du kan velge om din blogg vil være synlig for Google eller ikke, som f.eks. på Wordpress:

Allow search engines to index this site / Ask search engines not to index this site / I would like my site to be private, visible only to users I choose.

Men noen artikkeldatabaser har sine egne innstillinger som blokkerer Google spider og viser kun få tekster til Google (dette kan være en av grunnene hvorfor dine tekster ikke vises).

Programmer som Backlink Watch kan være nyttige for å se hvilke links egentlig er nyttige for din side og hvilke sider du bør få flere links på. Prøv å få flere links fra forskjellige sider, blogger og fora og sjekk backlinks igjen om en måned. På den måten kan du finne flere sider verdt innsats og tid.

Du vil også se at backlinks checkers viser links som ellers er markert som nofollow og ikke sporet av Google. Slike sider er også viktige å fokusere på.

Jeg er enig med Thomas at du ikke bør tenke altfor mye om Backlink Watch og slike verktøy, men disse kan være virkelig nyttige, siden du også kan sjekke om du har noen dårlige links som skal bli fjernet. Smile

Antall links er ikke så avgjørende for din posisjon i søkeresultatene som kvaliteten av links.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:34

Jacob Damsgaard:

ja, mange er fra sammen domæner, men det giver vel også ekstra  jo flere sider de er på ?

Nej stort set ikke. Første link fra en side kan være meget værd, de følgende links er meget meget lidt værd i forhold til det første.

Det du bør se på er antallet af linkende domæner, og disse siders relevans, pagerank osv. Det giver dig et langt bedre billede, end ved at se på total antal links, som intet siger på nogen som helst måde.

Vi havde tidligere en autoblog med over 100.000 indekserede sider, det er naturligvis ikke sådan at fordi du får et link fra hver af de sider, så overhaler du din konkurrent der har 1000 links i alt :), det er slet ikke noget man normalt ser på når man ser vurderer SEO. Jo måske fordi man i dag ønsker at undgå f.eks. et sidewide link med en optimeret antertekst på 100.000 sider på et domæne.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Skrevet kl. 20:53

Okay :) Men det der bare undrer mig er at jeg har prøvet at lave en blog på eksempelvis blogger.com hvor jeg har et link til min side, men denne er ikke med i de backlinks jeg kan se. Og det er altså flere måneder siden jeg har lavet det link :b

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)