Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får en studerende mere gang i butikken?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer! :)

Jeg er webshop ejer. Jeg sælger parfumer, hudpleje og en masse andet. Udover det, er jeg Erhvervsøkonomi studerende på Aarhus Universitet.. Som mange af jer sikkert ved, har man ikke særlig mange penge, som studerende, jeg har da før fået leverpostejmadder morgen, middag og aften. :)

Jeg ønsker et boost i mit salg på min webshop, men som jeg lærte for langtid siden, kræver det som udgangspunkt penge, for at tjene penge. 

Derfor skriver jeg, for at modtage gratis råd om hvordan, jeg kan forbedre min shop, så jeg kan få et øget salg. 

Min største stopklods må være markedsføringen, jeg arbejder på SEO, og indgår aftaler med andre hjemmeside ejere, om markedsføring på deres side. Det er noget som kan gøres forholdsvis billigt. Men jeg syntes ikke det batter nok. - I dag havde jeg en samtale med en medarbejder fra LogBuy som flere sikkert kender. Jeg syntes at deres koncept er rigtig godt, og var selv medlem af dem via min gamle arbejdsplads. Derfor kunne jeg godt tænke mig at være med i det fællesskab, men prisen for en nogenlunde aftale, er 12.500,- For nogle et meget lille beløb for god omtale/markedsføring, men for en studerende, er det 3 huslejer. 

Nogle erfarne Aminoer, der vil kigge på min side, samt skrive et par sætninger om, hvordan de syntes jeg kan udvikle min webshop.

På forhånd mange tak, fortsat god dag til alle.

Med venlig hilsen

Kasper K

www.lugsus.dk

Kan også kontaktes på kakn@lugsus.dk 

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Skrevet kl. 12:58

Den lette løsning er selvfølgelig at låne 100.000,- i banken, men jeg ønsker ikke at optage nogle lån, før jeg skal ud og købe et hus. :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:04

Har du prøvet disse Dagens Deal sider - hvor du tilbyder 50% rabat ?

Du har sikkert en uhyrlig avance på produkterne :) , og så kan det måske hænge sammen for dig..

Du skal naturligvis også betragte det som markedsføring - og håbe på flere tilbagevendende kunder til fuld pris.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Skrevet kl. 13:13

Hej Jesper,

Jeg har overvejet det, men 50% rabat på produkterne + Deal siden skal også have en andel, så kunne jeg jo ligeså godt, bare give produkterne væk næsten. :) 

Men jeg vil lige sætte mig ned og regne lidt mere på det. 

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 13:25

Hej Kasper.

Brug dit sociale netværk og opdater med nye specielle tilbud.

Spørg evt. familien om det ikke er vær at støtte dig i stedet for andre ligende virksomheder når de alligevel køber produkter. Bare et par tilføjelser!

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:28

ja - det er ikke billigt, men kan du få det til at gå i nul eller lille plus, får du jo meget opmærksomhed/reklame , og forhåbentligvis mange returnerende kunder.

Fra Viby J
Tilmeldt 23. Jun 12
Skrevet kl. 13:30

Hej Lasse,

Tak for svar, jeg prøver også at bruge min FB gruppe så godt jeg kan, men ønsker heller ikke at spamme mine medlemmer. Det hader jeg selv, ved nogle af de grupper jeg er medlem af, så afmelder jeg gruppen hurtigst muligt. 

Min familie er kunder ved mig, men igen, jeg vil ikke plage folk, om at handle ved mig. :)

Med venlig hilsen 

Kasper K

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:34

Kasper K:

Hej Jesper,

Jeg har overvejet det, men 50% rabat på produkterne + Deal siden skal også have en andel, så kunne jeg jo ligeså godt, bare give produkterne væk næsten. :) 

Men jeg vil lige sætte mig ned og regne lidt mere på det. 

Du kan skrue det sammen på mange måder, her er en idé:

1. Find et produkt du mener kendetegner din butik, og som ikke er på alle hylder i alle supermarkedet. Produktet skal selvfølgelig have en avance så du kan sælge det for 50%

2. Sørg for at de som køber det får en kode de kan indtaste i din butik og dermed få produktet, de skal selvfølgelig selv betale for porto.

3. Hvis de skal betale porto, er de måske motiveret til at købe andre produkter du har på tilbud og på den måde skaber du fortjeneste på disse produkter.

4. Selvom de ikke skulle købe flere produkter, så har de fået kendskab til din butik uden at det har kostet dig en krone udover din arbejdskraft. Du får garanteret også et godt do-follow link fra dealsitet :)

:: HDMI kabel ::

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 13:34

Har du overvejet at lave PR for din virksomhed? Du har trods alt en vinkel da du er studerende, der driver forretning ved siden af dit studie (en efterhånden ret klassisk vinkel blandt iværksættere dog). Du skal egentlig bare finde en vinkel, der i journalisternes og mediernes øjne gør din virksomhed unik, og gør din virksomheds historie interessant at fortælle. 

Venlig hilsen
William Frost
Frost Media - Dit PR-bureau.  

:o) 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:37

Hvis folk har tilmeldt sig din side på Facebook, så er det vel netop for at få opdateringer om nye tilbud, kampagner osv.

Medmindre du fyrer den af med irrelevante opslag, så slå dig da løs! For mit vedkommende virker det langt mere kedeligt med en inaktiv Facebook-side.

Et alternativ som jeg personligt har haft succes med, er rabatkuponer som bliver medsendt ordrer - fx på 5% trukket fra næste ordre. Der kan være chance for at disse bliver passet videre til venner eller familie, og folk regner ofte disse for en slags værdi (hvilket det vel principielt også er) som ikke blot må spildes.

Naturligvis bliver nogle kastet direkte i skraldespanden, men jeg har oplevet mange som tager positivt på idéen og oplever det som en venlig invitation til at handle samme sted, eller blot som tak fordi man er loyal kunde.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)