Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Længden af den perfekte tekst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino'er

Jeg er faldet over et spørgsmål som jeg gerne ville have nogle af jeres enda proffesionelle meninger/fifs om.

Jeg står pt. over for opgaven at skrive en tekst som selvfølgelig gerne skal være rettet mod søgemaskinerne, men jeg er i tvivl om jeg skal opdele dem i flere sider eller skrive dem på 1. Jeg kunne opdelingsmæssigt sagtens gøre begge dele uden det ville virke underligt, så det handler bare om hvad der fungerer bedst.

Jeg ser fordelene ved flere sider som at jeg formentlig vil ramme flere forskellige søgninger. Men fordelen ved 1 god side er mindre linkbuilding og formentlig en større mængde god indhold på den ene side.. Så hvad ville i gøre? 4/5 sider eller 1 side.

Mange tak og hav en god dag, Mvh

Christian 

Fra Stockholm
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:29

Hej,

Det er svært at sige helt konkret hvad der er bedst uden at kende så meget til indholdet at teksterne.

Alt andet lige vil du selvfølgelig få en større bredde ved at have mere end én side. Og hvis der virker logisk at dele siderne op med seperate URL'er, titler osv. vil du få mest ud af at gøre det. Jeg mener en fejl alt for mange webmastere laver er, at de tror én side kan ranke på rigtig mange, til tider urelaterede nøgleord. 

Her kommer det dog an på hvor forskellige siderne kommer til at være, og om der er tale om vidt forskellige nøgleord for hver side, eller blot semantiske varianter af det samme nøgleord.

Hvis siderne i princip omhandler det samme, og nøgleordene i princip også er de samme; ender du med at konkurrere med dig selv og så vil det ikke give øget synlighed i søgemaskinerne.  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:25

Christian Møller:
Jeg er faldet over et spørgsmål som jeg gerne ville have nogle af jeres enda proffesionelle meninger/fifs om.

Jeg står pt. over for opgaven at skrive en tekst som selvfølgelig gerne skal være rettet mod søgemaskinerne, men jeg er i tvivl om jeg skal opdele dem i flere sider eller skrive dem på 1. Jeg kunne opdelingsmæssigt sagtens gøre begge dele uden det ville virke underligt, så det handler bare om hvad der fungerer bedst.

Jeg ser fordelene ved flere sider som at jeg formentlig vil ramme flere forskellige søgninger. Men fordelen ved 1 god side er mindre linkbuilding og formentlig en større mængde god indhold på den ene side.. Så hvad ville i gøre? 4/5 sider eller 1 side.

Mange tak og hav en god dag, Mvh

Christian 

Hej Christian

Der var en fin tråd om næsten samme emne den anden dag, som du måske kan finde nogle erfaringer i også:

http://www.amino.dk/forums/t/168559.aspx

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 17:59

Tak for svarene :)

Anders Saugstrup:
Der var en fin tråd om næsten samme emne den anden dag, som du måske kan finde nogle erfaringer i også:

@Anders den tråd har jeg godt fulgt og læst, men synes ikke den dækker mit spørgsmål.
Jeg har et emne lad som går på træning til et marathon og jeg kan sagtens lave 4/5 sider med helt fint lange tekster, men jeg kan også sagtens flette det sammen til en stor. Så Anders.. nu ved jeg at du er rigtig skarp til afiliate marketing og søgemaskine optimering, vil du tro at den side kommer til at drage fordel af at den er 5 gange så lang??

Jeg tænker umiddelbart, at 4-5 sider er mere optimalt, men tråden du henviser til siger jo lidt det modsatte (uden at svare præcist).

Hvad ville i gøre? Mvh

Christian 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:11

Det handler om tre ting: 1) SEO, 2) SEO af flere forskellige, men relaterede emner, og 3) overskuelig navigation på din side.

Jeg mener ikke, at en virksomhed kun skal have en lang kæmpe side under produkter, så er det bedre at splitte op.

Små sider på et seriøst website kan sagtens komme frem i Google, ja selv forbavsende små sider kan komme i top, men når du kommer i skrivehjørnet, så kan du jo altid føje mere og mere brugbar tekst til den enkelte side; sådan gør jeg på mine erhvervssider.

Et af mine sider er lige blevet overhalet af en yderst beskeden tekst i et linkkatalog, som jeg lavede i 2009 - mærkeligt, men fint nok.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)