Kære alle aminoer Jeg vil blot lige opfordre alle der kører wordpress til at være ekstra forsigtige pt. Der er flere "orme" som automatisk scanner nettet for bestemte typer af Wordpress med en bestemt kombination af plugins osv osv. Når de finder et match bliver hjemmesiden hacket, admin password bliver udskiftet, alle brugere slettet og ens hjemmeside bliver over spammed med kommentarer og links til diverse russiskse sider. Lidt ala det der skete for de 200 sider hos meebox. Vi opfordre alle wordpress ejere til at være ekstra på vagt, og har din wordpress den sidste uges tid opført sig mærkelig så få kigget den igennem sammen med en teknisk kyndig. I er også velkommen til at kontakte os vi har udviklet et stykke værktøj hvor vi kan teste om i falder i hvis ormen banker på døren ! Dette er ikke en salgs annonce, men et heads up til alle med-aminoer ! Take care ! |
Jeg tillader mig at reklamere lidt for en Backup tjeneste jeg selv benytter rigtig meget.
Til jer der ikke er så IT kyndige og har brug for at jeres side ikke er nede i for lang tid, anbefaler jeg at i tager backuppen i egen hånd og opretter jer på CodeGuard som tilbyder både FTP & Database eller Wordpress backup..
Jeres webhotel er måske købt med backup, jeg havde alligevel valgt at tage backuppen! I kan genskabe jeres data fra CodeGuard med ét klik.