Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import - moms, told mv.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

De 160 er post dk gebyr for toldbehandling og ja det skal du betale hvis du får regningen. Du skal i øvrigt hvis det er som CVR du importerer, være importregistreret og told kan lægge flere pakker sammen og også tage told hvis de mener man bare bestiller en masse pakker til 79 Kr, hvilket i øvrigt generelt også vil være alt for dyrt
Venlig hilsen

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 13:47

Hej Cookie og tak for hurtigt svar.

Du skriver HVIS jeg får regningen?.

Jeg er CVR registeret og også imortregistreret. Jeg er dog ikke registreret som indfortolder(eller hvad det må hedde) så hvad skal jeg gøre med de pakker so ryger gennem tolden. Mange af dem jeg handler med sætter intet på(selvom jeg skriver det). Som beskrevet betaler jeg selvfølgelig moms men skal jeg selv opgive de pakker der ryger gennem tolden så de kan sende et gebyr på fortoldning(selvom de intet har lavet).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00

I princip ja som cvr skal du sørge for at ting fortoldes, men smutter en pakke med værdi der ikke kræver told i sig selv, så skal du jo ikke betale post dk gebyret, for så har de jo ikke gjort arbejdet

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 14:13

Værdien af pakkens indhold (uden transportomkostninger) skal overstige DKK 1150 (EUR 150) før der skal betales told. Evt. told skal til gengæld betales af det samlede beløb.

/Kjeld

Tilmeldt 4. Sep 12
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 11:38

Hej igen.

Skal til at angive moms g har lidt svært ved at se hvordan jeg gør eftersom jeg har varer som der er betalt importmoms af og varer der gik gennem tolden og derved ikke betalt moms af.

Hvordan skal jeg angive det.

Ved godt der er er muligheden af angivelse af moms fra udlandet.

Hvis jeg får varer uden for eu for 2000. kun havlvelen betaler jeg importmoms  dvs. 1000kr af med det samme. altsår 200 kr.

så er der 1000 tilbage som jeg ikke har betalt importmoms af.

Jeg har så samtidig købt inventar for 1000 kr.

skal hele momsbeløbet af alle varer incl. inventar så angives samme sted, og bagefter angiver jeg momsen som er uden for EU og IKKE betalt endnu i den rubrik varekøb uden for EU?

skal så have 400 kr retur for moms hvis jeg intet salg har haft?.

Måske ikke stile op på den nemmeste måde men håber nogen kan hjælpe med det.

Mvh.

Niclas

Er helt ny med det her så det er måske ikke lige det nemeste måde at stille regnestykket op på. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54

Ud fra dine mange spørgsmål tror jeg du behøver en revisor eller god bogholder som kan hjælpe, også selvom det koster lidt. Du vil næppe få det helt rigtigt uden det.

Jeg ved ikke om andre har lyst og mulighed for at svare på hvorledes du skal opgive de ting der er kommet fra uden for EU uden registrering hos told når det drejer sig om importmoms (se neden for hvordan det er med at få tilbage - som mere er en registrering) og opgivelse i rubrik a, b og c, jeg lader den ligge)

Thomas Sindberg har engang givet en ret god forklaring og jeg citerer her - og under det endnu et link der bør gøre det klart for dig:

MOMS EU OG UDLANDET

En af de oftest stillede spørgsmål iværksættere stiller når de roder med deres regnskaber, er hvordan de skal håndtere moms på køb og salg inden og udenfor EU.

Det kan også virke lidt forvirrende, specielt fordi Skat på deres tast selv side, benytter nogle formuleringer som er svært gennemskuelige. Jeg vil derfor prøve at komme denne forvirring til livs og give en step by step guide til hvordan du korrekt indberetter din moms. Jeg tager udgangspunkt i Skats tast selv system, og deres momsblanket.

Men først lige et par ordforklaringer. Når du køber varer fra et firma udlandet, taler vi om to forskellige typer moms. Erhvervelsesmoms og Importmoms. Det er sådan set simpelt nok at forstå.

Erhvervelsesmoms
Når du køber en vare af et firma indenfor EU, pålægger du varens pris en moms på 25%. Dette er din erhvervelsesmoms. Det er ikke et beløb du betaler, men det er et beløb du skal have med i dit momsregnskab, og som skal oplyses til skat, så de kan følge med i aktiviteten mellem Danmark og andre EU lande. 

Importmoms
Når du køber en vare af et firma uden for EU, pålægger du også varen en moms på 25%. Dette er din importmoms. Igen er det en moms du skal have med i dit moms regnskab. Importmomsen antyder også at du som oftest skal være registreret som importør, for at købe varer ind fra lande udenfor EU.  Importmomsen, er ligesom erhvervelsesmomsen ikke penge du har betalt, men et beløb du lægger oveni dine køb.

Både import og erhvervelsesmoms, skal regnes med i din købsmoms, sammen med al din anden moms fra køb i Danmark. Så kunne man måske tro at du ville få penge du ikke har betalt tilbage. Men dette er ikke tilfældet, da du på momsblanketten, netop oplyser hvor meget moms du har akkumuleret fra udlandet, både inden og udenfor EU. Dette skriver du på blankettens salgsmomsside, og vil således blive trukket fra din købsmoms, og vupti, så er moms uden og indenfor EU udlignet.

Sådan indtaster du din moms på Skats tast selv

1. Indtast din salgsmoms i rubrikken salgsmoms.
  2. Indtast din købsmoms af moms fra varekøb både inden og uden for EU.
  3. Indtast din købsmoms af samtlige køb, både i DK, EU og udenfor EU.
  4. Indtast beløbet, uden moms, af alle dine varekøb indenfor EU.

Du kan følge med på blanketten her:

Kort om salg:

• Salg til andre virksomheder indenfor EU er momsfrit.
  • Salg til private indenfor EU skal pålægges en salgsmoms på 25%.
  • Salg af enhver art udenfor EU er momsfrit..

I dit regnskabsprogram, registrerer du alle dine køb både inden og udenfor EU med kontoen ”Varekøb mv. i udlandet”. Der skelnes altså ikke mellem erhvervelsesmoms og importmoms. Du kan naturligvis have flere konti, men momstypen skal være +25% moms, på varekøb i udlandet.

Du kan også læser dette link som burde løse det for dig http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb

Tilmeldt 4. Sep 12
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 12:29

Hej igen.

Det var lige det jeg skule vide. Ser ikke så svært ud men har dog et enkelt spørgsmål mere. Når der står jeg skal opgive alle køb. Det betyder varekøb, inventar osv. menhvad med moms for fortoldningsgebyr mm..skal de også med i rubrik 3 købsmoms af samtlige køb og igen hele beløbet anføres i rubrik 4?.

Hvis ja ser det overkommeligt ud:-)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:14

Hvis du stadig har spørgsmål vedr. importen, så sender du bare en pm :-)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)