Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import - moms, told mv.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer.

Jeg er pt ved at importere diverse varer fra rundt omkring i verden.

Jeg er helt på bar bund mht moms, told og hvad jeg egentlig skal gøre.

Jeg er moms og importregistreret, men hvordan finder de ud af at jeg er import og momsregistreret i tolden? Der har ikke i hele betalingsprocessen stået noget omkring importnr. eller momsnummer.

Håber I kan gøre mig lidt klogere.

Mvh Tina

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 23:56

Jeg plejer helt at udelade mit eget navn og blot skrive <firmanavn> og CVR: <cvr-nr> som modtager. Brug helst DHL, TNT, UPS og FedEx. EMS og Post Danmark spilder din tid.

/Kjeld

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:36

Tina:
Jeg er helt på bar bund mht moms, told og hvad jeg egentlig skal gøre.

Tag kontakt til en speditør og betal dem for indfortoldningen af de varer du har bestilt uden for EU. De varer du har bestilt indenfor EU er der ingen problemer med.

Jeg formoder dem du har købt varerne af har fået dit cvr nummer og derfor solgt til dig uden moms/VAT? Det skal du så opgive i dit momsregnskab adskilt om det er køb indenfor EU og udenfor EU.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

firma-dyr:

Jeg plejer helt at udelade mit eget navn og blot skrive <firmanavn> og CVR: <cvr-nr> som modtager. Brug helst DHL, TNT, UPS og FedEx. EMS og Post Danmark spilder din tid.

/Kjeld

Hvordan spilder de din tid? Du taler om hhv. kurér- og postvirksomheder.. Du kan vel sammenligne det lidt med bus- og taxikørsel.. 

Igen bør man også overveje, hvilke godsmængder man skal have hjem - Taler vi 10 kg eller 10 tons? Hvor hurtigt skal den være fremme?

Tom Jensen:

Tag kontakt til en speditør og betal dem for indfortoldningen af de varer du har bestilt uden for EU. De varer du har bestilt indenfor EU er der ingen problemer med.

Jeg formoder dem du har købt varerne af har fået dit cvr nummer og derfor solgt til dig uden moms/VAT? Det skal du så opgive i dit momsregnskab adskilt om det er køb indenfor EU og udenfor EU.

Prisen er normaltvis inklusiv fortoldning hos kurérselskaber :) 

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 08:14

Becker Consult | jacobbecker.dk:

Hvordan spilder de din tid? Du taler om hhv. kurér- og postvirksomheder.. Du kan vel sammenligne det lidt med bus- og taxikørsel.. 

Igen bør man også overveje, hvilke godsmængder man skal have hjem - Taler vi 10 kg eller 10 tons? Hvor hurtigt skal den være fremme?

Jeg har spildt en masse tid på Internationalt Postcenter. Ofte er jeg stødt på leverandører, der har EMS som et af flere alternativer for levering. EMS ender i Post Danmark, og er ikke tilnærmelsesvis så godt som DHL, TNT, UPS og FedEx.

Du har ganske ret. Hvis det er 10 tons med varer, er det en ganske anden historie.

/Kjeld

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:32

Hej Tina,

Hvis du har brug for assistance mht. varer hjem fra udlandet, vil jeg meget gerne være til din assistance. Vi hos Bendix Transport beskæftigere os hovedsagligt kun med transporter im/export samt crosstrade.

Du kan fange mig.: Tel.: 88 13 54 43 og eller bg@bendixtransport.dk

Jeg håber at høre fra dig.

Mvh - Benjamnin

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 12:26
Jeg har bestilt varer i mit eget navn og der var ingen steder jeg kunne opgive cvrnr eller firmanavn. De fleste varer er fra Aliexpress.com, så det er små mængder det drejer sig om. De er sendt via EMS og China Air Post. De ER afsendt. Det samme gælder de varer jeg har bestilt i Tyrkiet og USA. Hver pakke når ikke over toldgrænsen!
Hvordan skal jeg forholde mig nu? Jeg er helt ny inden for import, så det er ret vigtigt at jeg får styr på det nu!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 22:13

Tina:
Jeg har bestilt varer i mit eget navn

Du skal naturligvis bestille varerne i dit firma navn, normalt vil dem der fortolder tjekke om du er importør registreret.  Er dine pakker sendt med EMS vil du modtage en fortoldning fra postdanmark.

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 09:16

Jeg har fået en ny invoice fra stort set alle. Nu skal jeg bare lige have ringet rundt og få afsendt ny invoice.

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 13:16

Her tillægsspørgsmål mht. infortoldning.

Hvordan skal man forholde hvis ens pakker ryger gennem tolden?. Jeg er registreret som importør men mange pakker ryger lige gennem via EMS.

Jeg angiver selvfølgelig momsen og får samme moms tilbage samtidigt men har lige snakket med internationalt postcenter og de sagde det var ulovlige at varen ikke var indfortoldet?.

Sakl jeg hvis nogle klistermærker koster 81 kr betale 160 for at få dem fortoldet?.

Måske forkert tråd at spørge i men syntes den var relevant.

Mhv.

Niclas

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)