Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem fanden er det der betaler min adwords?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Idag tjekkede jeg Analytics på én af mine sites, som jeg ikke har tjekket et stykke tid. Alting så fint ud, jeg undret mig dog over at jeg fik besøg fra nogle ret store sider.

Da jeg fik tjekket under "Trafikkilder" -> "Kilder" -> "Henvisninger" så opdager jeg denne kilde til trafik: googleads.g.doubleclick.net. Jeg googler den og finder denne side. Ok det er trafik fra indholdsnetværket i AdWords, super.

Men! Jeg har IKKE adwords til denne side, og jeg har dobbelt tjekket i AdWords, og der er IKKE oprettet annoncer for det pågældende site. I Analytics under "Annoncering" er der tomt i alle felter. 

Vi snakker lige over 120 besøgende fra kilden, på halvanden måned. Hvem fanden betaler for min trafik? Confused

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:02

Muligvis er dette besøg fra en google søgepartner-side? Har du kampagneindstilling, hvor du viser annoncer på google og søgepartnere, så gætter jeg på at det er herfra.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 09:15

Hvis det var tilfældet skulle Mark vel stadig afholde udgifterne selv?

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:11

Har du et domænenavn hvor en AdWords-kunde kan have stavet deres eget forkert og ramt dit?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:20

det lyder som en super ting der sker for dig dine udgifter bliver betalt det må man sige er okay , jeg ville ej klage over det Big Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51

Kører du affiliate? Så kan det jo være en der laver penge der igennem.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 19:16

Bjarke Klüwer:

Har du et domænenavn hvor en AdWords-kunde kan have stavet deres eget forkert og ramt dit?

Ikke umildbart, domænet er et Dansk generisk ord, hvor samme ord med andre endelser stadig er ledige. Desuden er der ingen af mine keywords der viser adwords i SERPS.

Mikael christiansen:

det lyder som en super ting der sker for dig dine udgifter bliver betalt det må man sige er okay , jeg ville ej klage over det Big Smile

Jeg klager skam heller ikke, men jeg er da meget nysgerrig for hvad det er der sker. 

Dennis Drejer (WooX):

Kører du affiliate? Så kan det jo være en der laver penge der igennem.

Nej, det er ikke en webshop, udelukkende en informationsside.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 19:36

Bjarke Klüwer:

Forresten - Alle henvisningerne er til en underside

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 21:46

OBS til alle - svar på 6 mdr. gammelt indlæg!

Hej Mark

Har du stadig samme "problem" på din side??

Grunden til jeg spørger, er at vi pt. kan se vi får rigtig meget trafik fra (ubrugelige) adwords henvisninger. Jeg kan tracke alt analytics direkte i vores CRM og vi får dagligt flere besøg fra én bestemt reffering host: googleads.g.doubleclick.net 

Alle besøg stammer fra vores to Adwords reklame vi har kørende. Jeg kan se det er forskellige keywords der er søgt på, inden de lander på vores side. En del er "wordfeudsnyd.dk, 4 pictures one word, sjovespil osv osv. 

Firmaet arbejdet kun med Microsoft CRM og IT support - og har absolut ingen relevans i at adwords reklamer vises på de sider der åbenbart henviser??

Nogen der har oplevet noget ala det, eller kan guide os i en løsning. Bedst ville være vores adwords reklamer ikke bliver vist på disse sider. Kan man blokere for det??

/Flemming

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 22:01

Agent:

OBS til alle - svar på 6 mdr. gammelt indlæg!

Hej Mark

Har du stadig samme "problem" på din side??

Grunden til jeg spørger, er at vi pt. kan se vi får rigtig meget trafik fra (ubrugelige) adwords henvisninger. Jeg kan tracke alt analytics direkte i vores CRM og vi får dagligt flere besøg fra én bestemt reffering host: googleads.g.doubleclick.net 

Alle besøg stammer fra vores to Adwords reklame vi har kørende. Jeg kan se det er forskellige keywords der er søgt på, inden de lander på vores side. En del er "wordfeudsnyd.dk, 4 pictures one word, sjovespil osv osv. 

Firmaet arbejdet kun med Microsoft CRM og IT support - og har absolut ingen relevans i at adwords reklamer vises på de sider der åbenbart henviser??

Nogen der har oplevet noget ala det, eller kan guide os i en løsning. Bedst ville være vores adwords reklamer ikke bliver vist på disse sider. Kan man blokere for det??

/Flemming

Hej Flemming,

Super fint du trækker tråden frem, jeg har vidst aldrig fået afsluttet den mærkelige sag.

Men jeg skrev kort efter denne tråd part 2.

Efter jeg anmeldte misbruget til google som jeg opdaget i part 2, så stoppet jeg med at få de besøg som der er nævnt i denne tråd. Jeg kan ikke se meningen, men tror måske dem fra part2 har betalt for min adwords for at få mega billige besøg ind på mit site, og dem videre til deres site ved at fake en annonce i min adsense så den ligner et internt link

For den adsense blok jeg havde på mit site, var bygget så det lignede et banner til en intern side med min URL på, men når du klikket røg du videre til deres site. Som jeg skrev var der andre med samme problem. 

Jeg tror dog ikke vores sager er ens, da du rent faktisk betaler for kliks? Jeg betalte jo ikke for trafikken som i en periode nåede over 250 besøgende.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)