Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man gang i salget?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, skal lige siges det ikke er mig som er ejer af firmaet, men hjælper vedkommende.

Der er oprettet hjemmeside, visitkort osv, der har været kundebesøg, men intet salg

Det drejer sig om forholdsvist dyre varer i 200-700.000kr klassen i Sverige hvis det skulle have nogen betydning. 

Jeg har foreslået at der skulle sendes et nyhedsbrev ud, men hvordan får jeg fat i en email liste over netop de folk jeg skal have fat i? (Primært vognmænd og firmaer med egne lastbiler/Trailere)

Har i andre ideer til hvad der kan fremme et evt salg? Firmaet blev kørt som fuldtidsbeskæftigelse et par måneder, men pga. manglende salg bliver det nu kørt som "fritids"interesse, hvilket jeg nok også mener det skulle have været startet som indtil der var en kundebase.

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 16:22

Du må ikke sende mails uopfordret, men hvad med at finde en brancheorganisation der måske kan hjælpe jer på vej?

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:35

har du et links til denne her hjemmeside det vil altid være en god ide at søgeord optimere ens egen hjemmeside

vi kunne lettere give feedback vis du lagde et links heri tråden hvad du kunne forbedre på hjemmesiden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 16:41
Jo hjemmesiden er 
Hvad synes i iøvrigt ellers om designet? Specielt personbilledet på forsiden. Synes ikke selv det ser helt proffesionelt ud (og i øvrigt et dårligt billede:-)) Men han ville gerne have det på.
Som i kan se er det jo ikke ting som bliver solgt gennem hjemmesiden som sådan, tingene vil altid blive besigtiget og prøvet ved personligt fremmøde.
Anden konstruktiv kritit og forbedringer modtages også gerne. Men først og fremmest vil jeg gerne høre hvordan vi får gjort det lidt mere kendt?
Sverige er jo et stort land, og målgruppen er ligeglad med om de skal køre 500km eller mere for at se produkterne ved interesse. Så der skal tænkes lidt videre end lokalområdet deroppe.
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

(Primært vognmænd og firmaer med egne lastbiler/Trailere)

LowDog:
Har i andre ideer til hvad der kan fremme et evt. salg?

Jeg ville nok udarbejde en liste over potentielle kunder blandt vognmænds virksomheder og transportvirksomheder Netto og den slags. 
Så ville jeg opsøge navne på beslutningstagere i disse virksomheder  og hvis det kniber med det så ring til omstillingen og få navnet.

Derefter ringes de en ad gang en op og få en tlf. præsentation af jeres produkt max. 2 min. og slutspørgsmål om at sende dem mat. på mail og få så mail adr. Husk få det hele ind i dit CRM system  jeg har et regneark dertil - så er du i gang!

Jeg vil gerne bistå dig med yderligere - send mig en mail og vi kan tale derom!

God arbejdeslyst

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 16:57

Normalt vil jeg tro at et billede giver mere troværdighed.. Men billedet er temmelig kedeligt.. Han ser heller ikke særligt kompetent ud.
Hvis han endelig vil have et billede så tag dog et ordentligt et hvor han ser lidt mere
Skarp ud ;)

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 16:59

Hej 

Salg af lastbiler og trailers er meget - tillid salg + kontakter som er erhverv gennem mange år . Jeg tror ikke på KUN en FLOT hjemmeside løser det for LASTAK . 

Min råd ville være - 

1) koble med bank / finans firma til og byde produktet på xxx / mdr basis - der kan hentes en del % der , og speciale hvis de sætter noget i deres reklamer/markedføring også.

2)Tilbud på service / eftersyn er også meget vigtige mange er disse er lovpligtige - de kan tilbydes på billigere vilkår

3)Fagmesser - 

4)Kundenbesøg -og som i Danmark ville jeg anbefale - Aftale tid - Ingen køber 1st gang 

5)som i Bilbranchen - du tjener ikke selv på bilen men på udstyr - service - eftersyn osv.

Håber det hjælper lidt 

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 17:15

businessonly:
1) koble med bank / finans firma til og byde produktet på xxx / mdr basis - der kan hentes en del % der , og speciale hvis de sætter noget i deres reklamer/markedføring også.

Der er mulighed for finansiering og leasing - men ja det burde måske fremgå af siden også

businessonly:
2)Tilbud på service / eftersyn er også meget vigtige mange er disse er lovpligtige - de kan tilbydes på billigere vilkår

Er jeg ikke lige sikker på hvordan fungere i Sverige. Men er sikker på moderselskabet har service aftaler med fabrikanterne i de pågældende lande.

businessonly:
3)Fagmesser - 

Noteret!

businessonly:
4)Kundenbesøg -og som i Danmark ville jeg anbefale - Aftale tid - Ingen køber 1st gang 

Er som sagt blevet gjort uden gevindst. Dog kan der selvfølgelig aldrig blive nok besøg. Men i og med det er i Sverige og ejeren er bosiddende i DK er det lidt svært med kundebesøg medmindre de aftales hjemmefra. Den bedste måde ville jo være hvis man kunne få sendt dem en nyhedsmail, og ved interesse kunne den potentielle køber så SELV kontakte firmaet. Men ved ikke om det er for meget ønsketænkning.

businessonly:
5)som i Bilbranchen - du tjener ikke selv på bilen men på udstyr - service - eftersyn osv.

I det her tilfælde tjenes der faktisk penge på selve bilen/traileren, da der er prismæssige fordele ved at købe i DK i forbindelse med ejerskab i Sverige. Så det er en billigere løsning for Svenskere. Men de kan bygges på alle måder det ønskes.

Skal måske lige nævne at der ikke er noget varelager i forbindelse med firmaet, og ingen udgifter som sådan andet end hjemmesiden. Det er rent provisionssalg.

Tilmeldt 7. Aug 12
Skrevet kl. 17:26

john sommer:

Hej,

(Primært vognmænd og firmaer med egne lastbiler/Trailere)

LowDog:
Har i andre ideer til hvad der kan fremme et evt. salg?

Jeg ville nok udarbejde en liste over potentielle kunder blandt vognmænds virksomheder og transportvirksomheder Netto og den slags. 
Så ville jeg opsøge navne på beslutningstagere i disse virksomheder  og hvis det kniber med det så ring til omstillingen og få navnet.

Derefter ringes de en ad gang en op og få en tlf. præsentation af jeres produkt max. 2 min. og slutspørgsmål om at sende dem mat. på mail og få så mail adr. Husk få det hele ind i dit CRM system  jeg har et regneark dertil - så er du i gang!

Jeg vil gerne bistå dig med yderligere - send mig en mail og vi kan tale derom!

God arbejdeslyst

Hej ja tror også det bliver noget lig med den fremgangsmetode vi vil prøve. Jeg var egentlig ikke klar over at det var "ulovligt" at lave sin egen emailliste og så sende et nyhedsbrev ud? Det har jeg selv gjort i forbindelse med tidligere arbejde hvor jeg har solgt gods fra, fra speditionsfirmaer, til andre speditioner og vognmænd, og det var alle da mere eller mindre glade for, så de fik noget at køre med. Der sad jeg i et par uger og fandt nærmest alle vognmænd med det udstyr jeg skulle bruge, samlede dem i en liste og så sendte jeg ellers afsted hver dag med hvad jeg havde. Gjorde faktisk mit arbejde utroligt letSkype-Giggle

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

LowDog:
Der sad jeg i et par uger og fandt nærmest alle vognmænd med det udstyr jeg skulle bruge

Ja - men når bare der ikke er nogen der kunne finde på at klage over din mail så sker der jo ikke noget ved at udsende dem!

Men du kunne jo også bare sende dem et brev og følge det op med en opringning efterfølgende eller omvendt ring først og giv en kort præsentation af produktet og bed om mail adressen!

Mange varianter her.......................vær kreativ!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)