Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Loyalitet og kundeservice som fokuseret ydelse overfor detail.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Efter at have fulgt debatten herinde i flere år er det nu mig der står med overvejelserne om at starte selv. 

Mit spørgsmål:

Er der tyngde nok i nedenstående rådgivning, implementerings og drift koncept til at det er muligt at dokumentere værdien overfor kunderne i SMV segmentet - altså dem der ikke har volumen nok til selv at have alle kompetencer inhouse.?

Ydelserne som beskrevet nedenfor er i den grad med til at forbedre oplevelsen i en butik og på en webshop, og dermed øge konverteringen, men eftersom det ikke kan dokumenteres om det er loyalitet og service fremfor sidens brugervenlighed eller SEO der øger trafikken kan det være svært at retfærdiggøre omkostningen.

Min erfaring fra tidligere er at såsnart kundeklubbens nyhedsbreve bliver koblet direkte sammen med en webshop, så kan kunden se sammenhængen hvorefter det er langt lettere at retfærdiggøre prisen på et nyhedsbrev osv.

Jeg ønsker ikke at gå ind på markedet for webshops da der her er massere af etablerede spillere der brænder for dette.

Jeg ønsker at fokusere på min passion indenfor loyalitet og kundeservice og dyrke denne niche, hvor har stor erfaring indenfor konceptudvikling, drift og håndtering af kundeklubber og kommunikation indenfor detail.

Min forretningside har to ben: 

Loyalitet:::

Rådgive, implementere og udvikle loyalitetsprogrammer overfor detailbutikker og kæder med fysiske såvel som online butikker. Enten som ekstern konsulent der kommer ind i et forløb hvor virksomhedens egen retail/marketing afdeling tages i hånden og udvikler klubben, eller alternativt, hvor jeg på vegne af kunden varetager den daglige drift af nyhedsbreve, databasehåndtering, eventplanlægning osv. 

Kundeservice:::

Mit fokus har altid være loyalitet, men der er så stor kobling til kundeservicedelen at jeg ser dette som et oplagt niche at fokusere på.

Optimere, implementere og sætte kundeservice i system med henblik på at opnå glade og loyale kunder. 

konkrete ydelser vil være
-Gennemgang og optimering af service tekster
-Rådgive, opsætte samt implementere kundeservice værktøjer som fx desk.com
-Tilfredshedsundersøgelser. 
-Opsætte telefonservice

Udfordringer udover hvorvidt det er mulig at dokumentere værdi uden at have ejerskab på webshopdelen er bla.:

- hvordan skal jeg kunne håndtere kundeservice på produktniveau uden at have varen i hånden?

- Hvordan skal jeg kunne varetage hands on support af kunder 24/7 uden at skulle ansætte et helt team 

Der er en lang række andre udfordringer men i første omgang kunne jeg godt tænke mig at høre jeres input omkring tyngden / dokumentationen af ydelserne og hvorvidt dette er tilstrækkeligt for at kunne lave en forretning indenfor dette område. 

Jeg ser frem til at høre input.

mvh Stig

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)