Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPR-validering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se at der har været andre opslag, der er inde og vende omkring emnet, men de er flere år gamle... 

Lad os holde det simpelt:

Jeg er ved at starte en E - virksomhed op. Denne virksomhed fungerer lidt som et forum, der vil få en forholdsvis stor brugerbase (Hvis alt går vel). Jeg er nød til at CPR-validere en del af disse brugere, da jeg vil komme til at betale dem for deres arbejdskraft, og dermed skal oplyse til skat hvem jeg har aflønnet.

Hvordan er den nemmeste måde at gøre dette? 

 - Jeg kan selvfølgelig kontakte CPR og få lavet personsøgninger for 3,35 kr. pr. person. Men er det ikke en metode, hvor jeg kan få dette til at køre      mere automatisk?

 - Jeg vil ikke ud i at skulle sende breve (som f.eks. QXL), det er alt for dyrt.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undersøgte det samme for et par år siden og du kan kode noget op til CPR, så det køre automatisk og så betaler du pr. CPR nr. der skal valideres.

Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

OK... det kunne godt lyde som om, det er der vi skal hen af. Nogen der ved mere om dette?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg tror også at jeg ville kigge på nemID istedet for.

Hvis du kun skal have folk til at logge på med nemid 1 gang i forbindelse med oprettelse af bruger, så koster det 1kr.

Du kan også købe 1års adgang pr unik bruger det koster 3,12kr. 

Jeg tror ik der er mange tilbage i DK som ikke har et NemID kort længere. og har de ik må de forbi kommunen og hente et, så får du dem i hånden med det samme.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En simpel måde at gøre det på til projekter der ikke har så store krav til sikkerhed med mere, kunne være en simpel formel der blot testede om cpr nummer var gyldigt eller ej. Dette kan gøres via en matematisk formel som du nemt finder på wikipedia og lign.

Det kræver ikke adgang til noget for at gøre det på denne måde, men ulempen er at du ikke kan verificerer identitet. Blot at det cpr nummer du tester er et ægte nummer.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

c.k.f:
Det kræver ikke adgang til noget for at gøre det på denne måde, men ulempen er at du ikke kan verificerer identitet. Blot at det cpr nummer du tester er et ægte nummer.

Njae ikke helt.
De har taget cpr nummer i brug der ikke kan moduls11 valideret.

Jeg vil også vælge muligheden med nemid.
Ellers koster det vist 5000 at blive oprettet for at kunne slå op i CPR.
Og vist nok også noget med en betaling pr opslag. (Dette kan jeg ikke huske 100%) 

Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Modus11 metoden kan ikke bruges længere... Men jeg er alligevel stadig nødt til at verificere folks identitet. Jeg vil ikke risikere at udbetale løn, til en der har givet mig en andens CPR-nummer.

Har kigget lidt på nemID... Jeg er dog i tvivl om, jeg kan bruge det på den måde jeg ønsker. De steder jeg er stødt på NemID (Netbank, offentlige sider, pokersider) bliver det brugt som et log-in, inden man kommer ind på siden, hvilket jo koster pr. login. Jeg har bare brug for at vide hvem folk er, 1 gang for alle, ikke hver gang i logger ind. 

Kan det fungere på den måde, at man sender folk over på en nemID side for at blive verificeret, den ene gang det er nødvendigt? Og når man har NemID på sin side, har man så tilgang til CPR-oplysninger, for det er jo stadig nødvendigt.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 2 metoder med NemID - den ene er at du betaler et beløb (1kr) hver gang de logger ind, eller 3kr. og så gælder adgangen et år.

DBA.dk bruger den metode du nok vil bruge. Nemlig at de opretter en bruger, og så kan verificere sig i et trin 2. Det vil så koste 1kr. for dig at lade dem verificere.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der snart gået 5 år. Har vi fået nye alternativer med til at validere en bruger.

Ja, og vil man gemme noget så er også EU forordningen i persondataloven på vej, maj 2017 som vil kræve at GDRP  efterleves i højere grad end i dag.

Kunne Verified By Visa være en model?
Det kræver godt nok et visa, men har ikke de fleste det efterhånden?

andre?
Hvordan med ude i europa, der har de ikke NEMID

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)