Hej Aminoer! Jeg er for noget tid siden begyndt at bruge Elance, efter at have læst adskillige bøger, artikler, blogs og meget mere om outsourcing. Jeg er stadig i begynder fasen og tager - som det anbefales mange sted - one step at a time og gør mig mine erfaringer. Jeg er bl.a. ved at få lavet lidt research på telemarketing i Indien, det er egentlig mere en test af min udvalgte researcher end at selve telemarketing området, selvom det også har min interesse. Men er der andre aminoer der har kendskab til / erfaring med telemarketing i Indien ? Jeg tænker self. bl.a. på priser, professionalisme i arbejdet muligheder osv. Håber i nyder sommeren - trods alt! ;) |
Telemarketing i asien.
- 1
Når det drejer sig om feks USA så har jeg läst at nogle har valgt at flytte callcentret tilbage til USA Man ska også huske lande som bangladesh og pakistan i den forbindelse. |
Hej Roar, Jeg driver et telemarketingbureau på Filippinerne. Min erfaring siger at de fleste udenlandske virskomheder er begyndt at outsource deres telemarketing-ydelser hertil, grundet omkostningsniveauet, professionalismen, og den STØRSTE faktor pga. Filippineres engelske kundskaber (Filippinerne er verdens 3 største engelsktalende land). Indere taler med utrolig kraftigt accent, kontra Filippinere som taler engelsk med Amerikansk/Britisk accent. Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig, hvis du mener at jeg kan hjælpe på den ene eller den anden måde. Mvh Kristian Joergensen |
Kristian Joergensen
www.moedebooking.com
hvis det er til markedsføring i engelsk sproget lande er det en fin idé dog synes jeg du skulle lad vær hvis det er til det danske markede |
Jeg har prøvet at have et team på 8 phillipinske telemarketing medarbejdere. De er virkelig hårdt arbejdende og faktisk også dygtige. De kan skabe kontakt til kunder, få e-mail adresser, sende produktmateriale og booke møder, men de kan ikke lukke salget. Det kræver typisk et fysisk møde. Så kampagnen skal designes på baggrund af teamet og deres færdigheder.. Anyways, man rykker temmelig meget hurtigere med et team på 8 phonere... |
Jeg bor og driver forretning i Bangkok, der der bliver man kimet ned af call centers, som vil sælge typisk investeringer. Jeg er kommet så langt, eller blevet så træt af dem og deres evige opkald, at jeg siger farvel og lægge røret på, i det øjeblik jeg hører, at personer i telefoner taler filippiner-engelsk. Udover de taler filippiner-engelsk, så taler de, som så mange andre asiatiske sælgere, enormt hurtigt, fordi de vil nå at fortællle det hele på den halve tid. Når en dansker ringer fra en eller anden dansk off-shore bank, så plejer jeg da at tale med dem. Og hvis vedkommende taler engelsk-engelsk, så får de en chance, indtil jeg finder ud af, om det er en billig udenlandsk sælger fra UK, England, USA eller Australien, der bor et sted i Asien, eller er en professionel. Men rigtigt, skulle jeg lave telemarketing med lokale og billige ansatte, så er Filippinerne det eneste rigtige sted. Skulle det være med udlændinge, så er enten Filippinerne eller Thailand nok de bedste steder. Hilsen, Robert |