Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ønsker at starte en webshop, er det mon umuligt?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle :-) håber i kan hjælpe mig... Jeg er en kvinde med store ambitioner , og min drøm at starte en webshop, hvor jeg sælger tøj, accessoirers osv til kvinder. Men jeg har ingen kendskab til opstart af netbutik Jeg har et par spm. Jeg skal igang med en forretningsplan.

1) hvad er det første skridt? Finde en webshop designer eller??

2) hvor stor er startbudgetten? Ønsker en avanceret hjemmeside med flot layout osv.

3) hvordan kommer man i kontakt med leverandører?

4) hvad kræver det at starte en Webshop?

Uhhh jeg aner ingenting, det er bare en drøm jeg har gået med i lang tid..

Hjæææælp venner :-)
Tilmeldt 21. Apr 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

skriv en pb .. du har blokeret din 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Lån 'e-værksætteren' på biblioteket. Den har nogle år på bagen og er ikke ganske aktuel, men forfatteren kommer fint rundt om alle de forskellige aspekter af at starte en web-shop med fysisk lager.

Du behøver dog slet ikke have noget lager selv, og der er flere muligheder i form af at være mellemled mellem kunde og producent

Der er rigtig mange steder at læse på nettet om dette, men med e-værksætteren vil du få et godt grundlag at spørge videre på.

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 22:44

Hej Honning :D

1) Du skal beslutte dig hvad målet for din webshop skal være.. fuldtidsarbejde eller lidt ekstra kroner om måneden..
Sørge for at du har nogle aftaler i hus med nogle leverandører og så få kigget på en webshop løsning.

2) Startbudgettet afhænger mere af det ønskede lager end af hjemmesidens pris i langt de fleste tilfælde i hvert fald. Så du må beslutte hvor mange varer du skal sælge, og regne på hvad et lager så vil koste.

3) Her har jeg ikke den store erfaring. Skriv til dem og gør dit forarbejde godt, tror der er mange mellemmænd (leverandører)

4) Det kræver at du mener at du kan få folk ind i din butik. Den fejl som folk ofte gør sig er problemet med trafikken. Du kan have nok så fede produkter og god service, men hvis ingen ser det hvordan skal de så kunne købe det! Overvej det meget grundigt, det er et giftigt marked du vil lægge dig ud med :)

Men held og lykke da, Mvh

Christian 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Av av av.. Big Smile

Det bliver et langt sejt træk, med så dårlige forudsætninger (og det er ikke ment negativt, for vi var stort set på samme sted da vi startede). Men hvor der er vilje er er der som bekendt vej, så det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre. Først og fremmest skal du forberede dig på, at en webshop bestemt ikke er noget der passer sig selv. Der skal bruges mange timer på den, og det er på ingen måde gratis, hvis man ikke kan programmere og designe noget selv.

Hvad startbudgettet er, er umuligt at svare på. Det kommer an på hvor stort varelager du vil have, hvor avanceret og flot shoppen skal være fra start, hvilke betalingskort du vil tage imod, og hos hvem, om du vil bruge penge på markedsføring osv. osv.

Vi startede vores shop med med at skyde ca. 15.000 - 20.000 kr. i den (vi havde varelageret i forvejen), og da de var tjent hjem, har den fået lov til at finansiere sig selv. Det vil sige at vi ikke længere spytter egne penge i den, men kun bruger de penge den selv genererer. Det betyder selvfølgelig at vi ikke kommer farende ud over stepperne med lækkert design, funktionaliteter, SEO og annoncering, men at det løbende udvikler sig. Vi startede sidste år, og har siden da brugt lidt 200.000 i alt. Og vi er langt fra færdige med at bruge penge. Meget langt faktisk. Og så har vi endnu ikke trukket en øre ud til os selv :o)

Inden du kaster dig ud i det, skal du være forberedt på at bruge rigtigt mange timer på det. Vi er selv blevet overraskede på den konto.

Men et rigtigt godt sted at starte, må være at læse Martin Thorborgs E-pusher. Den giver en god basis for det videre forløb. Den kan selvfølgelig ikke hjæpe dig med at finde leverandører, men den er et godt afsæt inden du kommer for langt.

Under alle omstændigheder: Rigtigt meget held og lykke med det. Det er i hvert fald et spændende område du kaster dig ud i :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 22:54

Hej med dig. 

Som svar på din indledning, så JA... selvfølgelig er det muligt!!! Hvis man vil så kan man. Det er regel nr. 1.! Der er dog masser at lære omkring e-handel, og især om tøjbranchen online. Det er en hård branche, som kræver en skarp webshpp samt et det rigtige vare sortiment til den rigtige målgruppe. Men der er mange der køber tøj, så der er samtid et stærkt marked for det.

1. Første skridt. Jeg tror det vil være en god ide at prøve at starte med at lave en forretningsplan. Blot for at du har en ide om hvor du gerne vil lande (i hvert fald lige nu, forretningsplaner har det med at ændre sig hen af vejen)

2. Start budgettet er svært at definere. Det kommer an på hvad du vil med din webshop og hvor hurtigt. Hvis det er kendte tøjmærker skal du regne med at binde en del penge i varelager, da der ikke er ret mange af dem der har lager, eller som kan dropshippe. Til en webshop mener jeg du skal starte med noget i prislejet 10.000 til 50.000. Hvis du giver mere er det at skyde over målet til at begynde med. Men du skal også sætte penge af til evt. markedsføring og finde ud af hvilke ydelser du selv ville kunne håndtere, og hvilke du bliver nødt til at få nogle til at hjælpe med. 

3. Hvordan du kommer i kontakt med den rigtige leverandør. Det kommer an på hvad type leverandøre det er. Hvis det er brands der er representeret stærkt i danmark, kan du helt sikkert finde dem på modemessen i kbh, eller på nogle af de udenlandske tøjmesser. Her tager du på messe og "sælger dig selv" og derved overbeviser dine kommende leverandøre om at det netop er din webshop de skal vælge at handle med. 

4. Det kræver ikke ret meget at starte en webshop. Men det kræver tid og omhu at få success med en webshop! ...og samtid en vis portion nysgerrighed. Man skal være lidt af en blæksprutte når man er e-handelskøbmand. Jeg har læst et par gode bøger jeg kan anbefale dig hvis det er. Du kan bare sige til. 

Venligst

Simon Falentin Olesen 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:55

Første skridt ER din forretningsplan. Du vil naturligt finde svarende løbende og få et meget mere nuanceret syn og viden om den branche du vil bevæge dig ind på!

Den simple måde, at starte din forretningsplan på kan du læse lidt om her.

Når du arbejder med din forretningsplan "tvinger" du også dig selv til at forholde dig til nogle ting. Bl.a. hvad vil du selv skyde ind i projektet? Og er det realistisk?

Vil du eks. kun skyde 500 kr. i projektet skal du gå en vej hvor imod hvis du vil skyde 50.000 i projektet er det en anden vej osv.

Når du kommer til det (garateret nu, da det er det sjoveste ;-)) så find produkter du gerne vil sælge (mærker), derfra skulle det være muligt at finde en leverandør (og de skal jo blot kontaktes via telefon/mail).

Send evt. en pm hvis du har brug for yderlig hjælp!

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Fra  Elisabeth Holst Skrevet kl. 00:28

Du kan for ca 200-400 om måneden købe en online webshop, hvor der er flot design, funktioner du skal bruge for at have en webshop og så er det nemt at lave og rode med, hvis man er bare nogenlunde ok med en computer. Fx Dandomain.dk ha gode løsninger og er et troværdigt firma, som jeg selv har benyttet gennem mange år.

God fornøjelse med projektet :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:53

Lyt til de andre, de ved virkelig hvad de snakker om!

Du kan også godt begynde at læse E-pusher af Martin Thorborg. Det er virkelig et must at læse den - og du vil ikke blive skuffet!

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:49
tusind tusind tak for jeres svar :-) vender sikkert tilbage med flere spm :-))))
Side 1 ud af 3 (25 indlæg)