Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sider og undersider i wordpress

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside hvor jeg emner jeg gerne vil skrive om, og de emner har underkategorier, og der kommer flere underkategorier til underkategorierne :-)

Så jeg har stirret mig fuldstændig blind på hvordan jeg skal sætte min menu op og bruge "sider" og "indlæg/kategorier" i forhold til hinanden. Bruger man "indlæg" til underkategorier? Eller er det omvendt?

F.eks hvis jeg har et emne i min menu der hedder Fladskærme, og underkategorierne er phillips, sony osv. Laver jeg så Fladskærme som en side, og phillips, sony osv som indlæg?

Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 20:57

Henrik B.S.:

Hej.

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside hvor jeg emner jeg gerne vil skrive om, og de emner har underkategorier, og der kommer flere underkategorier til underkategorierne :-)

Så jeg har stirret mig fuldstændig blind på hvordan jeg skal sætte min menu op og bruge "sider" og "indlæg/kategorier" i forhold til hinanden. Bruger man "indlæg" til underkategorier? Eller er det omvendt?

F.eks hvis jeg har et emne i min menu der hedder Fladskærme, og underkategorierne er phillips, sony osv. Laver jeg så Fladskærme som en side, og phillips, sony osv som indlæg?

Henrik

Under indlæg, laver du en kategori og vælger "Fladskærme" som forælder

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 20:58

Og herefter kan du føje dem til din menu og rykke rundt på dem så de passer i den rækkefølge du vil have dem i.

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 21:03

Hej Henrik ;)

Ja wordpress kan godt drille lidt en gang i mellem, taler af erfaring :) - Er selv ved at få hjælp netop nu. 

- Men uden at være wrodpress nørd, ville jeg komme med et bud på dit problem og du må så se om det virker og kan lade sig gøre. 

Hvis du går ind under "Udseende" -> "Menuer" kan du se at der kommer dine punkter i din menu på en "liste" - eller de står oven på hinanden. 

Du kan se trække de sider ind under de andre sider. 

Dvs. Hvis du vil have phillips som underkategori til punktet fladskærm trækker du den ind under fladskærm. Håber du forstår :) - Hvis ikke skulle der gerne være noget hjælp du kan hente til dit tema. 

Mvh Simon Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:12

Hej.

Jeg forstår godt at man kan vælge forældre til sine indlæg, og man kan flytte rundt på menuen så det passer.

Men hvornår bruger man "sider" og "indlæg"? Hvad er forskellen på at oprette en af disse to?

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 21:23

Henrik B.S.:

Hej.

Jeg forstår godt at man kan vælge forældre til sine indlæg, og man kan flytte rundt på menuen så det passer.

Men hvornår bruger man "sider" og "indlæg"? Hvad er forskellen på at oprette en af disse to?

Et indlæg kan ikke tilføjes i menuen, men kan tilføjes i en kategori i menuen :)

Mvh Simon Andersen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31

Simon Andersen:
Et indlæg kan ikke tilføjes i menuen, men kan tilføjes i en kategori i menuen :)

Ja okay.. :-) Men hvornår benytter man sig af dette i stedet for at oprette en "side"?

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 21:49

Henrik B.S.:
Ja okay.. :-) Men hvornår benytter man sig af dette i stedet for at oprette en "side"?

Kan du ikke prøve at linke til din side, så er det lidt nemmere at forklare netop ud for din situation :) - Det er nemlig lidt forskelligt. 

Mvh Simon Andersen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Skrevet kl. 21:51

Henrik B.S.:

Simon Andersen:

http://en.support.wordpress.com/post-vs-page/ go nuts...

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 22:23

Hej

Post og kategorier er bedst egnet til blog post og nyheder

hvor sider mest bruges til informations sider

sa du kan evt bygge dit site op af infosider med pages og der efter bruges post og kategorier til eks nyheder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)