Det er umuligt at sige.
Det kommer alt sammen an på hvad din konverteringsrate og besøgstal er på idag, og hvor dine besøgende kommer fra. Umiddelbart er det aldrig en god ide bare at kaste flere penge efter markedsføring hvis det er shoppens perfomance den er gal med nu. Det lyder dig mest som bare besøgstallet der er faldet og så må du igang med alternative former for markedsføring ud over seo der jo er en langsigtet strategi
Meget enig. Jeg kan oplyse at vi har flere kunder der har oplevet ca samme besøgsantal men stærkt faldende konvertering i sommerferien, dette gælder også for flere affiliatesider.
Men den seneste uge er dette vendt og konvereteringen er på vej op igen.
En ting du skal være opmærksom på er at din shop ikke virker korrekt omkring det at lægge varer i kurven. Jeg testede for sjov hvad der sker når man trykker på "køb" uden at vælge en variation. Først ligner det at der lægges en varen i kurven, derefter kommer der en lille boks frem hvor der står at man skal vælge "variant", og når jeg vælger variant kommer der en popup frem hvor der står at varen er lagt i kurven, hvilket den ikke er.
Dvs. jeg har altså aktivt valgt at jeg gerne vil købe et produkt, men fordi jeg først trykkede køb uden at have valgt variation, ser det ud som om jeg lægger varen i kurven når jeg vælger varianten, men det sker bare ikke.
Det er en fejl du virkelig bør rette, da de kunder der rent faktisk vælger at lægge noget i kurven er dem du bestemt nødigst vil miste, og jeg blev en smule forvirret da det skete, måske andre også gør det.