Hey, det skulle vidst være muligt med Telia Pro Biz, der kan man have et nummer og flere mobiler, hvor man på det nummer fx har nummer omstilling, altså fx tryk 1 for salg, 2 for support mf. Man kan også have åbne og lukke tider, samt fortælle systemet via telefonen at man ikke er til at nå, og så omstilles den til den telefon som kan nås.
1. hovedekortet hvor opkaldene går over på 2. dobbeltkortet hvor de går over hvis 1 er slukket.
Det kræver ikke noget aktivt udover du skal slukke for telefon 1. minus er at du ikke kan ringe mellem mobil 1 og 2
LØSNING 2
Alternativ så kan telia og telenor tilbyde gratis snak til deres mobiler eller dem du har i "din familie" så kan du lave en permanent viderestilling i telefonen når 1 er optaget, ikke besvares, ikke har dækning til mobil nr.2 men så får du også et nummer til mobil nr.2 som er det nummer du ringer ud med.
Jeg mener at de begge har lukket ned for nysalg af dobbeltsim / dobbeltkort løsningen. Jeg skal ikke udelukke at jeg husker forkert, men mener at have læst det for et stykke tid siden.
Med hensyn til permanent viderestilling til et andet nummer, så er det ikke helt uden ulemper. For det første kan der ikke indtales beskeder på telefonsvareren på mobil 1, og for det andet vil mobil 2 vise et andet A nummer når der ringes ud, end mobil 1. Alternativet til det er at ringe med skjult nummer fra mobil 2, og det er heller ikke altid specielt praktisk.
Jeg har ikke noget forslag til en løsning. Ud over at ringe til TDC og Telenor og høre, om de stadig tilbyder dobbeltsim. Eller oprette en konto hos eks. Firmafon eller Telia, og oprette en søge/ringegruppe med de 2 numre.
Jeg mener at de begge har lukket ned for nysalg af dobbeltsim / dobbeltkort løsningen. Jeg skal ikke udelukke at jeg husker forkert, men mener at have læst det for et stykke tid siden.
Telenor og Firmafon er de to bedste løsninger. Det hedder normalt Ringegrupper, Søgegrupper eller noget i den retning.
Skal I kunne vælge at vise et bestemt nummer ved udgående opkald? F.eks. jeres hovednummer eller at det altid er det ene mobilnummer der vises, når I ringer til nogen?
PS: Jeg tror ikke Firmafon er for voldsomt til dit behov - såvidt jeg ved er de faktisk primært rettet mod små og mellemstore virksomheder.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
her kan du få 2 Simkort samme nummer det ringer første hoved nummer så bagefter telefon 2 http://www.telenor.dk/privat/mobilabonnementer/mobilabonnementer/services/dobbeltsim/index.aspx
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Læste lige tråden igen, og kan se, at flere henviser til services, hvor du kan få to SIM-kort tilknyttet samme nummer. Det er en dårlig løsning - der er i virkeligheden blot tale om en viderestilling, hvor det sekundære SIM-kort reelt set har et andet telefonnummer. Kig istedet på ringegrupper, som jeg nævnte før - så kan du oprette en ringegruppe til det pågældende telefonnummer, som de enkelte medarbejdere så kan melde sig aktiv/passiv i afhængigt af om de er på arbejde osv.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.