Jeg er også i gang med et starte et projekt på indenfor cykelbranchen, og selvom jeg fornemmer at vi ikke har helt den samme forretningsstruktur (du kan læse om mit projekt her), så vil jeg alligevel lige indskyde lidt med hvor meget det har kostet mig i blod, sved, penge og tid at nå hertil hvor jeg er nu:
1. Jeg har brugt 3-4 år på at udvikle ideen
2. Det har taget mig over et halvt år at finde en partner på trods af ihærdigt arbejde (der har været mange emner, men er ved flere af emnerne blevet slemt skuffet)
3. Det har taget mig trekvart år at finde en investor på trods af ihærdigt arbejde
4. Jeg har selv spyttet 25.000 i indtil videre (meget mere kommer senere!)
5. Det har været en kæmpestor kamp alene at komme hertil, og der er minimum 1,5 til to måneder til vi launcher endnu..
Hvorfor skal du så vide det? - Jo, fordi at du her får et lille indblik i hvor meget det kræver at få noget seriøst op at stå når du skal have involveret enten partner eller investor - eller endda begge dele.
Derudover skal du tænke dig grundigt om før du giver dig i kast med at starte et brugtmarked som samler cyklister og cykelbutikker, for du kommer til at konkurrere direkte med sider som Gul og Gratis og DBA.dk. Det kræver en virkelig skudsikker forretningsplan, samt en investor med pengetank og tålmodighed i orden.
Derudover må du have held og lykke med det :-)
De bedste hilsner,
Morten