Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger programmør til stort projekt, indenfor cykelbranchen!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

- Jeg har ideen!

- Jeg har viljen!

. Jeg har netværket!

Søger dygtig programmør som vil blive koblet på mit projekt, og samtidigt have mulighed for at få % af omsætningen.

Det er et site som skal indeholde en masse profiler, som så skal have mulighed for at sætte ting til salg, på deres respektive profiler.

" Hvorfor udkonkurrere hinanden, når man kan samarbejde om at få flere kunder ? " Det er min motivation, til at det her skal blive en succes :)

Det er et site som samler cykelbrancen, butikker såvel som motionsløb og meget mer.

Send gerne en Privat besked.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 17:43

Hvordan vil du aflønne den dygtige programmør?

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 17:47

Procentdele af overskud, helt optil 5 år efter etablering :)

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 17:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forventer du helt seriøst at en programmør skal investere flere hundredetusinde kroner i dit projekt på det grundlag?

Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg søger faktisk også en web-programmør. Jeg har den bedste ide i verden. 

- Jeg har også viljen!

. Jeg har også netværket!

Som webprogrammør, skal du arbejde dag og nat sådan ca. 6-8 mrd. Jeg vil bagefter forsøge at få gang i siden ....Hvis det viser sig, at min vilje og netværk ikke kan få gang i siden, stikker jeg bare af !! 

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:04

Hvis du leder efter een til at arbejde gratis (på trods af at vedkommende jo nok også har regninger og mad der skal betales) så kan det være at du skulle skrive noget om din iværksætter track record.

Hvis du lige har solgt en lignende virksomhed for 20 millioner og nu ønsker at starte en ny, ja så kan det være at en udvikler ville tro så meget på dig at han ville kunne leve på pasta og ketchup i nogle måneder (og evt. flytte hjem til forældrene).

Hvis det derimod er dit første projekt, ja så synes jeg det er vigtigt at huske at ALLE har idéer også dem (os) der selv kan programmere dem.

Og hvis du vil høre mit syn på idéer ja så kan du se mere her (beklager at det er på engelsk):

http://retiremyass.com/good-ideas-vs-bad-ideas/

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 20:34

Jeg vil svare lidt som de andre - det er en meget udbredt tendens(i høj grad også her på amino) at folk tror at programmører elsker at arbejde gratis. Det kan godt ske at du har en rigtig god ide - men så skal du dælme sælge den bedre hvis nogen skal investere mange timer(og dermed penge) i den. Du kan heller ikke forvente at en evt. investor vil komme og smide flere hundrede tusinde kroner i din ide og så nøjes med at få procent af et yderst tvivlsomt overskud i blot 5 år? Det er din investor(i dette tilfælde en programmør der satser sit levebrød) der tager hele risikoen og så skal han nøjes med få procent i 5 år?!?

Hvis du vil lokke nogen med på sådan et projekt så må du afgive meget mere - ofte vil investorer forvente en væsentligt procentdel - somme tider minimum 50% af virksomheden - det samme gør sig altså gældende hvis du forventer at folk skal arbejde gratis.

\Mikkel

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 101
Fra  Juncher Design Skrevet kl. 21:41

Rasmus > Din blog ligner en amerikansk blog, som jeg følger - på en prik! ;)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:16

Jeg er også i gang med et starte et projekt på indenfor cykelbranchen, og selvom jeg fornemmer at vi ikke har helt den samme forretningsstruktur (du kan læse om mit projekt her), så vil jeg alligevel lige indskyde lidt med hvor meget det har kostet mig i blod, sved, penge og tid at nå hertil hvor jeg er nu:

1. Jeg har brugt 3-4 år på at udvikle ideen

2. Det har taget mig over et halvt år at finde en partner på trods af ihærdigt arbejde (der har været mange emner, men er ved flere af emnerne blevet slemt skuffet)

3. Det har taget mig trekvart år at finde en investor på trods af ihærdigt arbejde

4. Jeg har selv spyttet 25.000 i indtil videre (meget mere kommer senere!)

5. Det har været en kæmpestor kamp alene at komme hertil, og der er minimum 1,5 til to måneder til vi launcher endnu..

Hvorfor skal du så vide det? - Jo, fordi at du her får et lille indblik i hvor meget det kræver at få noget seriøst op at stå når du skal have involveret enten partner eller investor - eller endda begge dele.

Derudover skal du tænke dig grundigt om før du giver dig i kast med at starte et brugtmarked som samler cyklister og cykelbutikker, for du kommer til at konkurrere direkte med sider som Gul og Gratis og DBA.dk. Det kræver en virkelig skudsikker forretningsplan, samt en investor med pengetank og tålmodighed i orden.

Derudover må du have held og lykke med det :-)

De bedste hilsner,

Morten

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:26

Som andre siger, så skal du nok få skrevet lidt om hvad du kan for at få siden i luften. 

Har ud planer om at gå igang med at sælge siden/konceptet så snart en programmør går igang? eller venter du til den står helt færdig?

Hvorfor får en programmør kun en hvis % andel af overskudet i fx 5%? hvorfor ikke give ham 50% af overskudet, Hvis det er alt han skal have, skal din % sant nok være af indtægten og ikke overskudet, da du så i de 5år kan skyde alle indtægter af på markedsføring, og hvad får programmøren så?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)