Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Title tag ser ud ad H...... til - hvad gør jeg forkert?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:
"[Sidens navn] - [bloggens navn]" er en bedre title-struktur end "[bloggens navn] - [sidens navn]".

Tror du mener keyword right? Dit main keyword burde altid være ens titles første ord. Selvfølgelig kun den undersides keyword. Ikke det samme keyowrd på alle sider. 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 10:25

Emil S:

Jakob Bank:
"[Sidens navn] - [bloggens navn]" er en bedre title-struktur end "[bloggens navn] - [sidens navn]".

Tror du mener keyword right? Dit main keyword burde altid være ens titles første ord. Selvfølgelig kun den undersides keyword. Ikke det samme keyowrd på alle sider. 

Jeg antog for ikke at komplicere tingene mere end højst nødvendigt, at undersidens titel og main keyword er identiske på en forholdsvis simpel side som trådstarters, men du har selvfølgelig fuldstændig ret, at det underside-specifikke keyword bør være det første i titlen.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:07

OK. Jeg kan godt se jeres pointe. 

Må jeg så stille et mere konkret spørgsmål: Vil det sige, når mit site som sådan hedder 'Gode studievaner', så bør jeg kalde første side for 'Få styr på dit studium'? Og dette 'Få styr på dit studium' skal så også være keyword? Nu håber jeg I siger ja, for ellers fatter jeg nada!

En ting irriterer mig alligevel - i browserens bjælke er der nul afstand mellem page title og site title. Kan det ændres?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 11:35

Marianne H:
Vil det sige, når mit site som sådan hedder 'Gode studievaner', så bør jeg kalde første side for 'Få styr på dit studium'? Og dette 'Få styr på dit studium' skal så også være keyword? Nu håber jeg I siger ja, for ellers fatter jeg nada!

Du bør vælge et keyword, der bliver søgt efter. "Få styr på dit studium" er derfor ikke så godt som keyword. Et bedre valg vil være "studievaner". Din title kan være: "Studievaner - få styr på dit studium med gode studievaner"

Marianne H:
En ting irriterer mig alligevel - i browserens bjælke er der nul afstand mellem page title og site title. Kan det ændres?

Har du prøvet at fjerne sidetitlen i "Indstillinger" -> "Generelt"?

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 13:01

Tak for forslaget, Jakob. 

Jakob Bank:
Har du prøvet at fjerne sidetitlen i "Indstillinger" -> "Generelt"?

Ja - nu står sidens titel i øverste browserbjælke, men ikke sitets titel. Det ser absolut pænere ud. Men jeg forstod at det havde konsekvenser SEO-mæssigt?

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:29

Marianne H:
Ja - nu står sidens titel i øverste browserbjælke, men ikke sitets titel. Det ser absolut pænere ud. Men jeg forstod at det havde konsekvenser SEO-mæssigt?

Nej, det er helt fint. Det absolut vigtigste er, at den pågældende undersides emne/navn/keyword står først i titlen.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 16:05

Jakob Bank:
Det absolut vigtigste er, at den pågældende undersides emne/navn/keyword står først i titlen.

OK. Der er mange ting at huske på for en SEO-novice :-)

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 00:30

Du bør skrive alle dine titletags manuelt fremfor at prøve at automatisere dem. Nu bruger jeg ikke selv Yoast WP SEO men All in one seo pack istedet og der kan man i hvert fald skrive dem manuelt (det kan man sikkert også i Yoast WP SEO). 

Selvom titletags er noget af det mest basale seo, der findes, er der stadig mange, der ikke har fokus på det - så der SKAL man bruge de 5 minutter det nu engang tager pr. side.

Der findes i øvrigt masser af gode artikler rundt om på Nettet om, hvordan man skriver titletags.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 11:56

Peter1982:
Du bør skrive alle dine titletags manuelt fremfor at prøve at automatisere dem. Nu bruger jeg ikke selv Yoast WP SEO men All in one seo pack istedet og der kan man i hvert fald skrive dem manuelt (det kan man sikkert også i Yoast WP SEO)

Ja, man kan skrive titletags i Yoast's WP SEO og det gør jeg da også. I første omgang var mit problem nu at site-titel og title stod for tæt i browserens øverste bjælke. Det var et spørgsmål om udseende. Siden også om indhold.

Det med at bruge 5 minutter på det mest basale, det synes jeg så ikke er ligetil, for hvad præcist er det mest basale? Jeg er nået så langt at nogen siger 'A' og andre siger 'B'. Og at en del skriver af efter hinanden :-)

Artiklen her virker fx meget plausibel, og den demonstrerer fint, at fx keywords i titlen måske ikke er det vigtigste: http://www.seo-theory.com/2012/04/20/did-you-really-expect-keywords-here/

Den artikel synes jeg fx er fin .... er det, hun skriver basal viden?

- men jeg læser og prøver mig frem og læser igen. Der er vel ikke så meget andet at gøre. Geeked

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)