Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domæner uden flere webhoteller

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hj

Hvilken udbyder skal man bruge hvis man vil undgå at skulle købe nyt webhotel hver gang man køber et domæne?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 01:02

Personligt benytter jeg Meebox - de kan klart anbefales!
Ellers er der også UnoEuro, som jeg aldrig selv har brugt, men som jeg hører andre anbefaler Smile

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 01:12

Jeg kan kun anbefale meebox hos unoeuro skal du betale ekstra hvis du skal bruge mail på flere end hoved domænet

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:20

Du kan også hos gigahost

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 01:30

Ved ikke helt hvad du snakker om alle domæner kan overføres til ens nuværende host

men kan da helt klart anbefale gigahost

Fra Valby
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 109
Fra  www.adwise.dk Skrevet kl. 01:34

Bruger selv gigahost for tiden og er ganske tilfreds med dem. Det skal lige siges at, de ikke rigtigt har nogle telefonisk support, men tilgengæld har de en super mail-support, samt en masse fede ekstra features. blandt andet et sms modul som flere af mine kunder er blevet supper glade for. Der er også Surftown, som jeg dog har knapt så meget godt at sige om.  

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 10:38

Hej Martin

Vær professionel fra start af, vælg Meebox.

Jeg har efterhånden prøvet mange tænkelige situationer med mange forskellige udbydere. Avancerede som simple ting. Meebox er det eneste sted jeg altid har fået svar på til tider ret tekniske spørgsmål. Og så har de en uovertruffen svartid på deres support :-)

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:21

Uanset dit valg af hostingudbyder, der tillader flere domæner og websites på samme webhotel, bør du være opmærksom på, at der bør opsættes optimal sikkerhed imellem domænernes fysiske placering på serveren.

Hos de fleste udbydere er de såkaldte addon-domæner blot undermapper til "hoveddomænet".

Det betyder, at bliver sikkerheden kompromitteret på websitet med hoveddomænet, vil der være en overhængende risiko for, at de øvrige websites på webhotellet også bliver ramt.

Det er der set adskillige eksempler på den seneste tid.

Du bør derfor stille krav til din fremtidige hostingudbyder om, at de som minimum kører en opdateret platform for det system, du vælger at køre, eksempelvis PHP, som benyttes til Wordpress, Joomla m.m.

Hvis du ikke selv har 100% styr på backup-procedurer og metoder til et vist niveau af sikring på dine websites, bør du enten bede hostingudbyderen om hjælp eller få andre fagfolk til det.

Nogle af de hostingudbydere, som ikke tilbyder de såkaldte addon-domæner, gør det ikke på grund af de åbenlyse ricisi, der er forbundet med det.

Når det er sagt, er der ikke noget galt i at benytte addon-domæner. Men det stiller som nævnt visse krav til IT-sikkerheden hos hostingudbyderen, på dit webhotel og dine sites.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:28
Tak for hjælpen :)

Tak for tippet og anbefalingerne af Meebox.

Jeg overvejer GratisDNS, da det i første omgang er selve domænet der er vigtigt for mig :)

@John
Tak det var et fedt tip mht addon domæner. Har set det hos et par selv, uden at tænke over risikoen, så fedt du nævner det :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 13:49

Jeg bruger GratisDNS og deres netplads.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)