Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Væske i fly

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

Jeg håber at der er nogle herinde der ved hvor man skal henvende sig:

Her er hvad der skete:

Tidligt i morges (18.6) skulle min svigermor med flyveren fra St. Petersburg til København. I lufthavnen i rusland bliver alt bagage åbnet (bagage der skal tjekkes ind) og alle væsker bliver fjernet. Jeg forstår at man max kan have 1 liter med i håndbagage, men her snakker vi om bagage der skal i maven på flyveren.

Jeg snakkede med informationen i CPH (Københavns lufthavn) og med Pulkovo i københavn og de er alle uforstående overfor dette.

Jeg er blevet anbefalet at klage direkte til Pulkovo lufthavnen i St. Petersburg, men selv min kone (som er derfra) siger at de blot arkiverer klagen lodret.

Er der nogle af jer det tilfældigvis ved hvordan man sørger for at en klage over et andet lands lufthavn kommer så højt op i systemet, så der sker noget ved det? (evt. et sted i EU)

Det lader til at russerne er bedøvende ligeglad med regler og de laver deres egne... Det er ikke så meget at jeg ikke kan få mig en bøhmand på i billigt russisk vodka i weekenden, men mere princippet i at de laver deres egne regler man ikke kan se noget sted.... er bare så harm lige nu....

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Ribe
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:30
Slettet - Fortrød..:)
InetActive
Leverandør af Joomla!CMS, Oscommerce og Zen Cart løsninger med 100% skræddersyet design.
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:52
Hejsa,

Da vi bl.a. sælger de poser som de bruger i DutyFree i lufthavnene, kender jeg en smule til det.. Jeg ved dog ikke, hvor du skal henvende dig for at klage.

Alle flydende væsker (inkl. fx creme, mascara, kontaktlinser osv) som man vil have i håndbagagen, skal være pakket i gennemsigtig plastpose, hvis indhold må være max en liter.

Alle flydende væsker købt i DutyFree butikkerne, skal opbevares i en "lufthavnspose", som der er specielle krav til, fx skal den være transparent, kvittering skal ligge synligt i posen, der skal være forskellige sikkerhedsfeatures osv.

Der er to sæt regler for pakning af væsken - ETRC (european travel retail council) ´s regler, som gælder for lande inden for EU og ICAO-reglerne som gælder for lande uden for EU.

Man arbejder i øjeblikket på at lave et sæt regler som bliver fælles for alle, men ind til da er sikkerhedskravene forskellige fra land til land - og de forskellige lande fortolker reglerne lidt forskelligt.

Jeg ved ikke, hvordan reglerne er for flasker og lign. købt uden for lufthavnen, men i pricippet skal de vel pakkes i samme sikkerhedspose som det andet, selv om det er lidt fjollet og selv om de måske ikke er lige grundige i alle lande..

..Men hvad jeg ved af, har de sådan set ret til at konfiskere, hvad de vil af flydende væsker, hvis de kan se grund til det og noget virker mistænksomt, fx hvis man ikke har kvittering.

Om der er andre regler for væske som ikke er i håndbagage tør jeg ikke garantere, men jeg tror det ikke.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:11
Hej Nina

Det er lige præcis den sidste sætning du kommer med der er hele pointen.

Jeg har fået snakket med direktøren for Pulkovo i danmark og han var ude for lige præcis det samme....

Men jeg er stædig og fortsætter min søgen...

ekstra:

Min svigermor så at der var nogle der skulle aflevere deres nyindkøbte cognac og mens den bare stod og ventede på at lufthavnspersonalet skulle fjerne den, så tømte hun den.... Jeg er sikker på at der er nogle højtstående i lufthavnen der skal holde fest..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)