Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget ligger du i ordet outlet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle.

har fundet et domæne navn, hvori ordet outlet er en del af det. Det er umiddelbart et perfekt navn til mit nye projekt, problemet er bare at jeg i ordet outlet sammeligner det med lagersalg, men der er bare ikke lagersalg siden skal repræsentere. Der skal bare sælges alm. varer på sitet.

Så mit spørgsmål er hvad i syntes, kan jeg godt bruge det alligevel ?

Vh

Tim

 

  

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Fyrværkerimesteren Mads Daugaard Aps Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tim.

Jeg forbinder ligesom dig "outlet" med lagersalg. I hvert fald med en butik som sælger udgået varer, 2. sorteringsvarer eller demomodeller til stærkt nedsatte priser. Har selv, før vi startede vores webshop, drevet et outlet med lige netop den slags varer.

Har også det billede, at forbrugerne har den samme opfattelse af, hvad ordet "outlet" indebærer. Når jeg forklarer en kunde, hvad vi før har lavet, behøver jeg ikke længere forklare, hvad outlet har af betydning. De ved udemærket godt, at det ikke er alm. 1. sorteringsvarer.

Så derfor synes jeg, at du skal overveje nøje, om du vil bruge ordet outlet, hvis du på ingen måde har med de overstående varegrupper at gøre. Hvis du sælger varer til stærkt nedsatte priser (minus 40-70%), kan det måske retfærdiggøres. Men ellers ikke.

Det var lige mine ord.

Mvh. Mads

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Mads skriver (forresten en rigtig lækker shop du har Mads, min kæreste viser mig nye billeder hver dag af alle mulige ting vi skal have - undskyld off-topic Smile) så forbinder jeg også outlet med lagersalg, eller billigere varer. Hvis en butik skriver outlet, forventer jeg at kunne få varerne med op mod 50% rabat, det gør fx Sport24 Outlet.

Just my 5 cent Smile

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Daugaard Sørensen:

Hej Tim.

Jeg forbinder ligesom dig "outlet" med lagersalg. I hvert fald med en butik som sælger udgået varer, 2. sorteringsvarer eller demomodeller til stærkt nedsatte priser. Har selv, før vi startede vores webshop, drevet et outlet med lige netop den slags varer.

Har også det billede, at forbrugerne har den samme opfattelse af, hvad ordet "outlet" indebærer. Når jeg forklarer en kunde, hvad vi før har lavet, behøver jeg ikke længere forklare, hvad outlet har af betydning. De ved udemærket godt, at det ikke er alm. 1. sorteringsvarer.

Så derfor synes jeg, at du skal overveje nøje, om du vil bruge ordet outlet, hvis du på ingen måde har med de overstående varegrupper at gøre. Hvis du sælger varer til stærkt nedsatte priser (minus 40-70%), kan det måske retfærdiggøres. Men ellers ikke.

Det var lige mine ord.

Mvh. Mads

 

Hej Mads ..

Det var også det jeg havde på fornemmelsen, Mange tak for dit svar, jeg må til at lede videre :)

 

Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja outlet dækker over varer der sælges til nedsatte priser normalt 35 - 50 %, det er så gerne varer som er udgået, fra tidligere sæsoner eller 2. sortering, så hvis dine varer ikke går ind under dette, ville jeg finde et andet navn.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim Ulrichsen:

Så mit spørgsmål er hvad i syntes, kan jeg godt bruge det alligevel ?

Nej det vil være misvisende, og jeg vil mene, at det er på grænsen til brud på markedsføringsloven...

Lagersalg er det danske ord for et outlet. Konceptet er ikke overraskende fra USA, og ordet dækker over en butik/center, som sælger varer med væsentlige besparelser på den vejledende pris. Oftest er der tale om varer der er udgået, eller om ældre kollektioner (her typisk tøj og mode, elektronik og bolig artikler)...

Så hvis du allerede nu ved, at du ikke skal sælge, som beskrevet herover, så ville jeg finde et bedre og mere passende navn. Husk på mange kunder forbinder outlet med større rabatter, og det kan skade din forretning, hvis du skuffer de besøgende...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Outlet er udgået modeller som sælges til mindst 50%

Når butikkerne vælger at føre et bestemt mærke og der kommer en ny kollektion så skal resterne af den gamle kollektion sælges som outlet. 

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mange tak for jeres feedback :)

Vh

Tim

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen . . .

Ville hører om man kunne bruge ordet items istedet, er ikke så god til engelsk, så har prøvet google, når jeg oversætter varer til engelsk siger den items, men når så vender den om oversætter den items til emner.

Vh

Tim

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)