Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav fra investor?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken krav, vil en investor, som skal indskyde 50-100.000 i en ny virksomhed normalt have?

Jeg mener min forretningsplan er ret god. Har fundet et område hvor jeg er helt alene i starten, med et koncept, som jeg har fået bekræftet af mulige kunder som en god ide, de seriøst vil overveje.

I de næste 3 mdr. skal jeg ikke have løn af mit nye firma og jeg får en del penge tilbage fra skat, som vil blive indskudt, når de kommer.

Men jeg kunne naturligvis godt tænke mig at vokse hurtigere og overvejer, derfor at skaffe en investor, som vil skyde 50-100.000 i firmaet. Dog vil jeg lige hører hvilken betingelser, som der normalt følger med en sådan investering.

Så kan nogen hjælpe her?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 14:49

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 14:59

Tak Hardworker.
Den artikel er supergodt skrevet.

Læste den da den blev postet.
Samtidig droppede jeg også ideen om en investor, da jeg under ingen omstændigheder, ønsker at overgive over 50% af min firma, til en anden. Har man ideen, så er jeg sikker på at man, nok skal få bygget firmaet op og jeg har ideen, som de få som kender til den, synes er smart.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 15:08

Hvad siger banken? Hvis der kun er tale om 50 - 100.000 kr. er det letteste måske at få en kassekredit du kan trække på i en periode.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 15:23

Jeg har ikke spurt banken. Jeg har over 100.000 til gode hos Skat, fra et firma jeg lukkede for 16 år siden og hvor Skat tabte i Landsskatteretten. Desværre er Skat ikke så hurtige til at betale, som de er til at inddrive. Nu kæmper vi så om erstatning fra Skat, men den del taber de også :)

I bund og grund er min grundholdning til mit nye firma, at jeg ikke skal låne penge og alt skal betales kontant.

Men jeg er også stødt på en mindre problem, hvad angår noget af det som jeg skal købe. Kan åbenbart, kun skaffe det i England og Tyskland. I DK skal det laves specielt og de koster en mindre formue. Så nu køber jeg de ting i England og fået et anden Amino medlem til at hente dem for mig, efterhånden som jeg køber dem på Ebay. Det gør så også at kapitalkravet ikke er som stort, som jeg havde forudset, så det er positivt.
Udviklingen vil naturligvis komme til at gå lidt langsommere, men det går nok.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)