Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO konkurrent analyse er helt gal..... hvorfor????

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej herinde

For at lære lidt om SEO og linkbuilding, og for at se hvad konkurrenterne gør, så har jeg prøvet at tjekke dem der ligger som nr. 1 når man søger på kontorstol nemlig kontor-moebler.dk

Jeg har brugt denne side:

http://www.backlinkwatch.com 

De har iflg. siden 1000 indgående links. Det i sig selv er der jo ikke noget galt i MEN:

1) Anker teksten i stort set alle deres links er: Kontorstole

2) Alle links er fra udenlandske domæner som .de .it osv...

EFter hvad jeg har lært her på Amino, så er dette et kæmpe problem fordi:

1) Efter Pandaen så bliver man straffet hvis man bruger samme ankertekst til indgående links

2) Så vidt jeg har forstået, så giver det ikke meget værdi med links fra udenlandske sider.

Er det mig der har misforstået, eller gør de det helt forkert? Og hvis de gør det forkert, hvorfor ligger de så helt i top på Google????

Håber der er nogen der kan lære mig lidt :)

Hilsen Morten

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 14:24

Det virker fint begge dele. Problemet er at om et halvt år ligger de nok ikke på den placering, det er i hvertfald en farlig strategi at bygge sit firma op omkring.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:37

Der går nok ikke længe før de ryger ned, hvis de har en masse skumle ingående links.

Du kan altid sende Google et tip omkring siden her, hvis du mener at de har gang i købte links og lignende.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 14:44

Hejsa

Kontor-moebler.dk har nogle ekstremt stærke links fra .dk domæner så som http://www.adami.dk/kontorstole-links-med-gode-kontorstole

Og dem har de massere af - de har ligget nr. 1 i flere år og efter min bedste vurdering kommer de ikke til at tage skade af noget som det ser ud lige nu... 

jeg vil sige de har en meget stærk linkprofil + godt domæne / gammelt domæne

At der så er nogle mindre gode links i profilen, ja det må vi jo se om er nok til en straf i den nærmeste fremtid... 

/ JK

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 14:47

WideEyes.dk & AAimport.dk:
2) Så vidt jeg har forstået, så giver det ikke meget værdi med links fra udenlandske sider.

Hvor har du det fra? 

Det kan jeg skriver under på ikke er korrekt :)

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54

Joakim Kruse:

Hvor har du det fra? 

Jeg er enig med Joakim. Links fra udenlandske sites er ikke nødvendigvis dårlige eller  af lav værdi - det er vist en meget dum skrøne.

Det er nok opstået efter, at en masse har købt de såkaldte " inder links " hvor man har fået links fra sider, som ligner spamsites, som ikke har haft effekt.

Det er meget typisk, at man skaffer links fra udenlandske sites, hvis man lige mangler det sidste for at få et nøk højere op i placeringen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:05

Joakim Kruse:

Hvor har du det fra? 

Det nævnes tit i debatter herinde.... så det har jeg fra Amino :)

Mht. links osv. er der så værdi i selv at lave div. blogs? Jeg ved godt at det ikke er godt at lave blogs hvor der kun er udgående links til 1 site, men laves det mere som et affiliate site med links til div producenter oma, så vil det vel være bedre?

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 15:12

Jeg tror det der nævnet på Amino, er at det er bedre og mere relevant at få Danske links - hvilket er helt korrekt. Hvis der er nogen der siger at udenlandske links ingen effekt har, ved de simpelthen ikke hvad de udtaler sig om. 

Ang. dit spørgsmål, så ja! jeg vil sige der er rigtig god værdi i det - jo mere relevans der er i sammenhængen, des bedre.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 00:28

1) Efter Pandaen så bliver man straffet hvis man bruger samme ankertekst til indgående links

Som jeg har forstået det så er der altså ikke noget med "straf" .

Dem der har oplevet et fald i placeringer er ikke blevet straffet, men google vægter links anderledes end de har gjort hidtil så vidt jeg har kunnet læse mig til.

Der har været en masse snak om det. Hvis man kan blive straffet, så ville man begynde at kunne "straffe " sine konkurrenter ved at lave dårlig linkbuilding itl dem, hvilket virker usandsynligt.

Jeg vil også mene at grunden til deres gode placering er som beskrevet i nogle af de andre indlæg, blandt andet domænets alder, flere gode links osv.

Hvor længe ha rdu selv været igang med at arbejde på DIT site ?

Vh Rasmus 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)