Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattebetaling i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg har netop oprettet enkeltmandsvirksomhed, og jeg er blevet i tvivl om hvordan betalingen til SKAT af mit overskud foregår rent praktisk. Jeg har været vant til at SKAT selv har beregnet en trækprocent på mine lønsedler og lign fra fast arbejde.

Lad mig prøve med et eksempel:

Jeg har 5.000 kr i overskud om måneden i min virksomhed hele regnskabsåret, hvilket jeg har oplyst korrekt i min udvidede selvangivelse, og min trækprocent ligger på 40... Altså: 5.000 x 12 = 60.000, 60.000 * 0,40 = 24.000. Hvordan betales de 24.000 til SKAT i løbet af året? Skal jeg selv overføre 2.000 om måneden, bliver de opkrævet automatisk, eller hvordan foregår det?

Mvh

Tobias

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

du får opkrævninger fra skat på såkaldte B-skatterater. Disse kan du så tilmelde betalingsservice hvorefter det hele vil gå automatisk.

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias

Tillykke med opstart af din virksomhed. HELD & LYKKE til.

Du skal indberette det i din forskudsopgørelse for 2012 og så får du tilsendt girokort hvor du skal betale b-skat og am-bidrag, du kan jo tilmelde dem til betalingsservice, så bliver de hævet automatisk fra din virksomhedskonto, som jeg anbefaler at du får lavet.

Håber svaret er fyldestgørende

mvh

Birthe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, du fører regnskab og dit overskud 60.000 sætter du på forskudsopgørelse i den uvidede selvangivelse. Du kan trykke BEREGN og så viser den skat og tager også dine fradrag med og du kan med det samme se de opkrævninger der vil komme,til skat, og når du så godkender har du lavet forskud korrekt
Ser tingene anderledes ud om et par månder, kan du ændre
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)