Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Side loades fra højre til midt. Kan det rettes?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har valgt at gå i krig med en affiliate side og har fået et partnerskab hos Kelkoo.
Kelkoo har denne smarte widget, der via et script giver mig adgang til et produktfeed efter eget valg.

Jeg har flere annoncer på en enkelt side, hvilket gør siden en smule langsom. Dog ikke nok til at irritere mig, men det der virkelig går mig på, er at den loader fra højre til midt. Dvs. hver gang en besøgende kigger på en produktside med annoncer, skal den loade færdig helt ude i højre side af skærmen inden den centrerer...

Min designer siger, at der ikke er nogen løsning til dette, da dette er sådan siden renderer hos Dandomain. Men nu vil jeg gerne høre jeres mening, da det virkelig ikke er særligt brugervenligt eller pænt..

I kan se min side her: kampgear.dk - Kig under "BOXING" eller "KICK- og THAIBOXING" og vælg derefter en produktgruppe. Så kan I se fejlen.

I skal ikke tage jer af de små designerfejl som for stor tekst og at indkøbskurven i toppen. :) Jeg er i fuld gang med de små designerændringer.

Tak på forhånd!

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:40

Er ikke sikker hvad du mener, er det, det lille hop den laver når man opdatere?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:45

Hvis det er fordi siden hopper en smule, så kender jeg ikke nogen løsning, men så kan der eventuel smides en loading graphic imens.
Indtil siden er loadet færdigt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 23:48

Det er en klar fejl, og det kan selvfølgelig rettes. Påpeg det overfor webdesigneren, der har lavet hjemmesiden. Han burde kunne rette det til rimelig hurtigt.

Jeg har ikke sat mig ind i hele koden, men det tyder på, at scriptet du har til sidst i koden, placerer hjemmesiden. Dette script loades først efter resten af koden, hvilket kan være årsagen. Hvis du selv laver hjemmesiden, vil jeg prøve at kigge på dette først.

Mvh. Michael Storm

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 00:00

@Lasse - Tak for dit svar! Jeg tænkte selv på, om man kunne lave en 'loading screen', men det synes jeg nu ikke er helt optimalt alligevel. :)

@Michael - Jeg er glad for at høre, at der er en løsning. Nu får jeg scriptkoden fra Kelkoo. Så det eneste jeg har af kode, er den du kan se i kildekoden. Jeg tænkte, at man eventuelt kan sætte id="kk-widget ind i sit css og sætte det til at ligge i midten?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 09:15

Michael Storm:
Jeg har ikke sat mig ind i hele koden, men det tyder på, at scriptet du har til sidst i koden, placerer hjemmesiden. Dette script loades først efter resten af koden, hvilket kan være årsagen. Hvis du selv laver hjemmesiden, vil jeg prøve at kigge på dette først.

Enig med dette. Pga. du så skal vente på Kelkoo's script bliver hentet, går der noget tid inden kan eksekvere det stykke javascript kode og derfor 'hopper' siden.

En quick-fix - der dog ikke virker i IE9 og ned, og andre ældre browsere - kunne være at sætte async="true" på script tag'sne fra Kelkoo. Så de først bliver hentet efter siden er blevet indlæst. Så bør den nå at placere sitet på midten inden den henter Kelkoo's scripts.

Du har en række af disse (ikke kopieret det hele) fra Kelkoo:

document.write('<sc' + 'ript type="text/javascript" src="http://dk.widget.kelkoo.com/badge/kw:Bokseudsty

Der kan du så indsætte:

document.write('<sc' + 'ript async="true" type="text/javascript" src="http://dk.widget.kelkoo.com/badge/kw:Bokseudsty

På dem allesammen.

Om Kelkoo's script fungerer når det bliver hentet asynkront ved jeg ikke, men du kan jo prøve :)

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 10:18

Hej mads.
Mange tak for dit svar!
Tror du det er muligt at smide async=true ind i et css under Kelkoo id'et? Så scriptet automatisk gør dette hver gang, der kommer et nyt script i stedet for, at jeg skal gøre det manuelt?
Dbh
Casper (ps. Beklager manglende afsnit i teksten. IPhone er ikke venner med amino-app'en)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 11:30

Casper Nybroe:
Tror du det er muligt at smide async=true ind i et css under Kelkoo id'et? Så scriptet automatisk gør dette hver gang, der kommer et nyt script i stedet for, at jeg skal gøre det manuelt?

Nej. Async fortæller browseren, at det pågældende script skal hentes asynkront. Det kan du ikke gøre via CSS der kun beskæftiger sig med designet.

Den bedste løsning er at dit site ikke centreres via javascript, men i stedet via CSS filen. Det bør din udvikler kunne rette.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 12:25

Okay. Det burde vel ikke være den store rettelse at få din til at centrere via css og ikke java?
Jeg spørger fordi jeg skal være sikker på, at han ikke charger for mange timer for at gøre det. :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)