Hvordan de sider som Trustpilot.dk og Bedømmelse.dk, kan indsætte en database af alle websteder fra Danmark. Er der en slags program, der henter web-sider fra nettet?
Jeg kan ikke tro på at de websider de har i deres databese er blevet indtast manuelt?
For eksempel min side blev automatisk tilføjet til bedømmelser ...
Hvordan det virker?
Jeg spørger, fordi jeg vil gerne have min egen webside med database af alle websider fra Danmark. Kan du hjælpe mig?
Nu har trustpilot gjort det sådan at hvis du søger efter et firma, så bliver siden oprettet. Det er derfor det virker til at de har alle sider. Uanset hvad du søger efter findes det nemlig, men ikke fordi det er i deres database. Fordi det er dig der opretter det med søgningen.
Ellers kunne en god kilde være en side som netnationen.dk eller dk-hostmaster.dk
Du kan evt også selv laver en bot som hopper rundt på danske hjemmesider, og gemmer domæne navnene, når den er på en side så finder den alle andre sider som den side linker til, og læser så også dem, på den måde kan du lave et godt register over alle domæner. Hvad du så ønsker at samle fra alle disse sider kan du så gøre bagefter.
Men at kdoe sådan en bot er ikke noget man bare lige gør. det tager lidt tid, og der skal også bruges en fornuftig computer til at køre den, da den formentlig skal køre mere end 1 side af gangen.
Desværre oplyser Dk-hostmaster.dk ikke hvilkesider som findes og hvilke som ikke gør.
Client 1. få nogen til at søge via en søg felt.. Server 2. tjekke efter om de ord han har søgt om der dominer.. server 2.1 scanne for url i siderne tjekke om der andre domaine Server 2.1.1 tjekke om siderne er tom. eller 301
Server 2.1.2 "whois" om det en firma eller privat.
metode 2 Client 1 : register en siden gå direkte til metode 1.server2 metode 3 client : 1 debater.. tjekker for url
osv..
Det hvis sådan trustpilot gøre..
Og nej det vil ikke tag tid.. altså i c# ved ikke i andre sprog