Jeg sad lige med en gaffel i munden da jeg kom i tanke om at hvis du ex. fakturer dem hver måned kan du jo evt. sælge fakturaerne til et firma ex. http://www.sveafinans.dk/
Så får du dine penge og så fakturer firmaet dine kunder... betaler de ikke til tiden sørger de for at rykke dem, og dit navn kommer ikke til at fremgå af regningen.
Når du har gjort dit arbejde smider du en seddel hvor der står "mit honorar opkræves af xxxx"
Geden er barberet, du får dine penge til tiden, du skal ikke rykke folk og være det dumme svin"
Det koster så et par procenter med de er hurtig tjent ind igen hvis folk ikke betaler eller hvis du har udgifter til advokat o.l.
Vi benytter os selv af vindues polering, vi er ekstremt dårlige til at få betalt det sølle beløb på 155 kroner. Vi fik ikke betalt den sidste gang og nu var der dobbelt oven i, og en fin seddel hvor der stod at vi kunne lave månedlig overførsel til deres konto på 167 kroner, da de kommer hver 4 uge. Så nu har vi sat den til betaling hver måned til den første, og håber vi har en glad vindues pudser. Og det er sku sølle af dine kunder at de ikke betaler det lille beløb, også sølle af mig selv da man ikke lige anser det for noget, men trods alt jeres levebrød.
Mark:nej ikke de kunder jeg har, folk er jo på arbejde når jeg kommer forbi :) så altid på "klods"
Overvej at sælge klippekort til vinduespudsning.
Køb 10 gange vinduespolering og betal for 8.
Eller køb 12 måneders vinduespolering (1 gang om måneden), betal kun for de 10.
Eller få pudset dine vinduer i tre måned, betal kun for de to ved køb at et Klippekort-3.
Derved opnår kunden rabat ved at betale up front og du fjerner din kreditrisiko i ét hug.
Klippekortordninger er på mange måder en god forretning for både sælger og køber.
Jeg har rigtigt gode erfaringer med det i min IT virksomhed. Og jeg er sikker på, at det også kan være en holdbar løsning i din virksomhed.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
tænker på. Kan du ikke lave en klippekort ordning. Du sender en faktura på 10 poleringer. måske smide en gratis oven i prisen for at folk synes det er en god ide. Når de har betalt klippene er det gyldige.
Jeg har jo haft muligheden med hver 10. polering gratis, men var der ingen der ville benytte sig af, de fleste mente det jo tog lang tid og få den bonus, så var ikke værdi for dem..
Men ja man kan måske lave den med klippekort på 5 og få den 6 gratis, det lyder måske ikke af så meget for kunden, det med upfront ville jo være lækkert, for ikke sjovt og skal bruge tid hver dag på at få penge hjem fra kunder, så skal priserne jo langt højere op
imorgen kommer der iøvrigt en kampagne på sweetdeal som køre weekenden over, godt nok til lav pris, men håber og regner da med sweetdeal/avisen udbetaler til mig