Jeg er ved at stifte virksomhed (endelig), og er allerede så småt igang med tankerne omkring en webshop. Jeg har dog ikke formået at finde ud af hvor varerne kommer fra, som man vil vidersælge på sin shop. Er det via hjemmesider, telefon, - hvad er det? Er helt grøn på 'import' området. |
Hej Casper.
Der er jo flere muligheder med Google er helt sikkert din ven her.
Hvad skal du sælge?
Søg på google "Wholesale iPhone covers" Fx. Wholesale = Salg af mange varer på en gang.
Skriv en post på Amino om hvad du søger, herinde er mange der måske har stået i samme situation og skulle bestille præcis det hjem du står og mangler.
Der er også folk med egen import virksomhedder herinde.
Alibaba.com er et sted hvor du kan finde rigtig mange ting fra Kina osv. Nogle har dog været uheldige og blive snydt derinde, men kan man jo også blive andre steder fra.
Hvis du finder en leverandør indenfor EU er det nemmest med henhold til Told og moms osv.
Jeg vil råde dig til at gå ind på http://www.skat.dk og tilmeld dig et nyopstartet som selvstændig kursus, det er gratis og rigtig godt, der fortæller de om ALT med opstart, import, salg, moms og skatte regler osv osv. Det gode ved dette er at man også netværker med de andre som møder op.
Håber det hjalp lidt :)
Husk nu, brug ALTID din sunde fornuft når du bestiller fra den østlige verden. Tag og altid bestil 1 vareprøve og kun betal for den, på den måde kan du teste kvaliteten, se om du virkelig for varen osv. inden du bestiller en hel container hjem.